پس از به ثمر رساندن هفتصدمین گل؛ رونالدو: من به دنبال رکوردها نیستم، رکوردها به دنبال هستند

در شبی که پرتغال در خانه اوکراین 2-1 شکست خورد، رونالدو تک گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مجموع گل‌های ملی و باشگاهی رونالدو به عدد 700 رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ رونالدو در مجموع گل‌های ملی و باشگاهی پنجمین گلزن برتر جهان است. پله، بیکان، روماریو و گرد مولر بالاتر از او قرار دارند. رسیدن به رکورد 1281 گل پله برای هر بازیکنی دور از دسترس است اما رونالدو با سه فصل در اوج شاید بتواند خود را به رکورد 805 گل بیکان برساند. رکورد 743 گل روماریو و 711 گل گرد مولر در دسترس‌تر است.

همچنین ستاره پرتغال تنها 14 گل ملی با شکستن رکورد 109 گل علی دایی فاصله دارد. شکست مقابل اوکراین ثبت رکورد 700 گل را برای رونالدو تلخ کرد. او در مصاحبه بعد از بازی گفت:

“نه فقط من، بلکه هر فرد دیگری می‌توانست به این رکورد برسد. از هم‌تیمی‌ها و همکاران و مربیانم تشکر می‌کنم که به من کمک کردند تا به بازیکنی تبدیل شوم که حالا هستم.”

“من ناامید هستم که بازی را نبردیم، اما به تیم افتخار می‌کنم.”

رونالدو درخصوص رکورد جدیدش اضافه کرد:

“چند رکورد به نام من است؟ نمی‌دانم! اکنون باید از این لحظه‌ها لذت ببرم و از کسانی که کمک کردند تا این رکوردها را بزنم تشکر کنم.”

“رکوردها به طور طبیعی رخ می‌دهند. من به دنبال آن‌ها نیستم، رکوردها به دنبال من هستند. وقتی که به خاطرش وسواس نداشته باشید، به طور طبیعی رخ می‌دهد.”

رونالدو در پایان پیرامون بازی در ورزشگاه المپیسکی گفت:

“بار آخری که اینجا بودم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کردیم؛ یک لحظه زیبا در گذشته. حالا عملکرد خوبی داشتیم اما نتوانستیم پیروز شویم.”

اوکراین با پیروزی برابر پرتغال و کسب 19 امتیاز صعود خود به یورو 2020 را قطعی کرد. پرتغال نیز با 11 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از صربستان در رتبه دوم باقی ماند.

خبرنگار: سامان خدایی