پنج بازیکن جام ملت های آسیا با قابلیت پیوستن به باشگاه های اروپا

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، جام ملت های آسیا ای فرصت را در اختیار نمایندگان باشگاه های مختلف اروپایی قرار داده تا به ارزیابی بهترین بازیکنان آسیا بپردازند. احتمال دارد برخی باشگاه های اروپایی در روزهای آینده به تعدادی از بازیکنان آسیایی حاضر در این تورنمنت پیشنهاداتی ارائه کنند و این اصلا غافلگیرکننده نخواهد بود. در اینجا به معرفی پنج بازیکنی که در مرحله گروهی بازی های تاثیرگذاری به نمایش گذاشتند می پردازیم:

شماره پنج: ساندش جینگان – هند

در یک دهه گذشته، فوتبال هند پیشرفت چشمگیری داشته که یکی از دلایل آن حضور مدافع برتر این تیم، ساندش جینگان، بوده است. این بازیکن 25 ساله در حال حاضر با باشگاه کرالا بلسترز در سوپر لیگ هند توپ می زند. گرچه تیم هند حذف شد اما جینگان تاثیر مثبتی از خود به جای گذاشت و گزارش ها حاکی از آن است که باشگاه الغرافه قطر به این بازیکن ابراز تمایل کرده است.  

شماره چهار: المعز علی – قطر

المعز علی از هم اکنون به دنبال کسب عنوان بهترین بازیکن و گلزن برتر جام ملت های آسیاست. قطر در مرحله گروهی 10 گل به ثمر رسانده که از این تعداد، 7 گل و یک پاس گل توسط این بازیکن 22 ساله به ثمر رسیده است. مورینیو پس از تماشای بازی قطر – عربستان گفت: “صادقانه بگویم، جایِ او در لیگ قطر نیست.”

شماره سه:  مهند علی – عراق

بازیکن جوان دیگری که بازی تاثیرگذاری در این تورنمنت به نمایش گذاشته، مهند علی مهاجم عراقی است که در باشگاه الشرطه عراق بازی می کند. او در بازی های گروهی 2 گل به ثمر رساند. او در حال حاضر مورد توجه باشگاه فوتبال رنجرز اسکاتلند و چند باشگاه آسیایی قرار گرفته است.

شماره دو: مهدی طارمی – ایران

ستاره باشگاه الغرافه در این تورنمنت خوب ظاهر شده است. او در سه بازی دو گل و یک پاس گل به ثبت رساند و نقش مهمی در صعود تیم ملی به دور بعد ایفا کرد. این بازیکن 26 ساله مورد توجه چند باشگاه اروپایی قرار گرفته و احتمال دارد به دنبال علیرضا جهانبخش و سامان قدوس به یکی از باشگاه های اروپایی ملحق شود.

شماره یک: چاناتیپ سونگکراسین – تایلند

چاناتیپ سونگکراسین تا به اینجا ستاره تایلند بوده و بعد از باخت 4-1 به هند، توانست به این تیم سامان دهد. او در لیگ ژاپن برای باشگاه کونسادول ساپورو بازی می کند. او که به “مسی تایلند” شهرت یافته با بازی های زیبایی که در مرحله گروهی به نمایش گذاشت و گلی که به ثمر رساند از شانس بالایی برای پیوستن به باشگاه های اروپایی برخوردار است.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت