پنج بازیکن کلیدی و تعیین کننده در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دو تیم مقتدر و صاحب نام ایران و ژاپن امشب در نبردی برای صعود به فینال جام ملت های آسیا 2019 با یکدیگر روبرو می شوند. بر اساس بازی های انجام شده، ایران برتر از ژاپن است چرا که در حمله، بی باکانه عمل کرده و در دفاع مستحکم ظاهر شده است؛ اما ژاپن تیمی است که به آسانی شکست نمی خورد و می تواند تغییر ایجاد کند. پنج بازیکنی که می توانند نقشی تعیین کننده در دیدار امروز داشته باشند عبارتند از:

شماره پنج: علیرضا بیرانوند

دروازه بان ایران در بازی های مهمی نظیر بازی امروز بسیار حیاتی و تعیین کننده است. او تا کنون در این تورنمنت دروازه خود را به روی تمام تیم ها بسته نگه داشته است. بیرانوند به لحاظ فیزیکی در آمادگی کامل به سر می برد و توانایی اش در پرتاب توپ های بلند زبانزد است؛ بعلاوه، یک پنالتی را هم گرفته و همین امر اعتماد به نفس او را بسیار بالا برده است.

شماره چهار: ریتسو دوان

ریتسو دوان در پیروزی تیمش در یک چهارم نهایی در مرکز زمین نقشی کلیدی ایفا کرد. قدرت پاسکاری او و راندن تیم به سمت جلو برای سامورایی های آبی بسیار حیاتی بوده است. او یک پنالتی زنِ خوب است و حضورش در بازی هایی نظیر بازی امروز یک غنیمت خواهد بود.

شماره سه: اشکان دژاگه

اشکان دژاگه  یک هافبک هجومی تاثیرگذار و باتجربه در تیم ایران است. او در غیاب مهدی طارمی در دیدار نیمه نهایی می تواند با تغذیه سردار آزمون، مهاجم این تیم، خلاء طارمی را جبران و توانمندی های خود را اثبات کند.

شماره دو: یویا اوساکا

پایان مصدومیت اوساکا و بازگشت او به تیم اهمیت ویژه ای در دیدار امروز دارد. او قطعا امشب به عنوان یکی از امیدهای اصلی ژاپن در ترکیب اصلی تیم هاجیمه موریاسو حاضر خواهد بود. اوساکا در چهار دیدار اخیر نشان داده که مهارت ویژه ای در تمام کنندگی در محوطه جریمه دارد.

شماره یک: سردار آزمون

حتی بهترین مدافعان در برابر قدرت و سرعت سردار آزمون باید سر تعظیم فرود آورند. این مهاجم جوان بدون شک امشب امید اول گلزنی برای ایران خواهد بود. گلهای او در این تورنمنت متفاوت از سایرین بوده است. آزمون عطش شدیدی برای زدن گل های بیشتر دارد و از چالش های پیش روی خود لذت می برد.  

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت