پنج رکورد لالیگا که مسی در سال 2019 شکست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، با این که از سال 2019 تنها یک ماه و چند روز گذشته، مسی چندین رکورد را شکسته است؛ او یک بازیکن درجه یک است که وقتی در زمین ظاهر می شود قادر است رکورد ساز یا رکوردشکن باشد. رکوردهایی که مسی از آغاز سال جدید به ثبت رسانده عبارتند از:

شماره پنج: 50 پنالتی

تنها سه بازیکن در تاریخ لالیگا موفق به ثبت پنجاه پنالتی شده اند که مسی یکی از آنهاست. او پنجاهمین پنالتی خود را در مقابل والنسیا به ثمر رساند. هوگو سانچز و کریستیانو رونالدو به ترتیب با 56 و 61 ضربه پنالتی از او بالاتر هستند.

شماره چهار: بیشترین گل بیرون از محوطه جریمه

یکی دیگر از قابلیت های جهانی مسی گل زدن از راه دور است. او در این فصل تا اینجا 6 گل از خارج از محوطه جریمه به ثمر رسانده که این رقم بیشتر از هر بازیکن دیگری در پنج لیگ برتر اروپا در این فصل است.   

شماره سه: رکورد گل های لالیگا

در تاریخ لیگ اسپانیا، تا کنون هیچ بازیکنی 400 گل به ثمر نرسانده… غیر از لیونل مسی! او چهارصدمین گل خود را چند روز پیش در دیدار با تیم ایبار ثبت نمود.

شماره دو: تعداد ورزشگاه هایی که مسی در آنها گل زده

در دیداری که بین بارسلونا و ژیرونا برگزار شد و به پیروزی 0-2 بارسلونا انجامید، مسی ورزشگاه مونتیلیوی را به سی و ششمین شکارگاه خود تبدیل کرد.

شماره یک: تداوم در لالیگا

در یک دهه گذشته، تقریبا هیچ بازیکن دیگری غیر از مسی را نمی توان یافت که حضورش در یک تیم این گونه پایدار و تثبیت شده باشد. او در یازدهمین فصل خود بیش از بیست گل به ثمر رسانده است.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت