پنج ماه از جام جهانی گذشت و به تیم داوری ایران پاداش ندادند/فغانی:لنگ پاداش و سکه و پول نیستیم؛ اما احترامی هم برای موفقیت‌های ما قائل نیستند

باور نکنید، اما با گذشت حدود 5 ماه از جام جهانی مدیران فدراسیون فوتبال حتی یک ریال هم به علیرضا فغانی و همکارانش پاداش پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه:علیرضا فغانی از نظر بسیاری از کارشناسان بهترین داور جام جهانی بود که حتی لیاقت سوت زدن بازی فینال را هم داشت اما در نهایت با تصمیم کمیته داوران فیفا قضاوت بازی رده بندی بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی جهان به او و همکارانش داده شد. جالب اینجاست که فغانی در طول این مسابقات مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌ها را برای تیم های بزرگ چون برزیل،‌فرانسه،‌آرژانتین،‌بلژیک،‌ انگلیس و آلمان و … سوت زد اما یک بار هم از سیستم VAR استفاده نکرد و اشتباه هم نداشت.

با توجه به اینکه مسوولان فدراسیون با اشاره به حضور تیم داوری ایران در جام جهانی بارها اعلام کرده‌ بودند ایران دو تیم ملی در مسابقات خواهد داشت،‌ همه انتظار داشتند تقدیر شایسته‌ ای از علیرضا فغانی،‌رضا سخندان و محمدرضا منصوری صورت بگیرد؛منتهی نکته تاسف برانگیز این بوده که شاهد چنین اقدامی از سوی مدیریت فوتبال ایران نداده‌ایم و تا کنون حتی یک ریال هم به فغانی و همکارانش که همین چند روز قبل به عنوان بهترین تیم داوری ایران هم انتخاب شدند پرداخت نشده است.

البته در شرایط کنونی پاداش بازیکنان  و مربیان تیم ملی هم به آنها پرداخت نشده و آنها در اردوی قبلی به تندترین شکل ممکن نسبت به این اتفاق اعتراض کرده و فدراسیون فوتبال را هم زیر سوال بردند. علیرضا فغانی و دو کمک دیگرش اما در تمام این مدت سکوت کرده‌اند و طبیعتا از این بی توجهی مدیریت فدراسیون فوتبال گلایه‌های زیادی دارند.

علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران در گفت‌وگو کوتاه با خبرنگار سایت لحظه با اشاره به عدم پرداخت پاداش به خودش و همکارانش گفت:« خدا را شکر در این سال‌ها ثابت کرده‌‌ایم که بدون توجه به حواشی فقط روی اهداف بزرگی که داریم تمرکز کنیم و نماینده‌ شایسته‌ای برای فوتبال ایران در رقابت‌های بین المللی باشیم. قضاوت‌ها و موفقیت‌های حاصل شده هم البته برای همه مشخص است و فکر می کنم نسبت به برنامه ریزی و حمایتی که از ما شد نتیجه بهتری گرفتیم»

فغانی در ادامه تاکید کرد:« خدا را شکر خدا به قدر کافی هوای ما را داشته است و دستمان به دهانمان می‌رسد و لنگ چند عدد سکه و ژند میلیون تومان پاداش آقایان هم نبوده و نیستیم. منتهی بحث اصلی این است که خود آقایان گفتند دو تیم ملی در جام جهانی داریم منتهی کمترین توجهی به عملکرد ما نشد. اگر ما تیم ملی دوم ایران بودیم توانستیم مسابقات بزرگ و حساس  و رده بندی جام جهانی را قضاوت کنیم. ولی احترامی که برای ما قائل شدند در حد افتخاراتی که کسب کردیم بود؟ آیا واقعا به تیم داوری ایران هم مثل یک تیم ملی نگاه کردند؟ باز هم می‌گویم ما لنگ پاداش نیستیم و به اندازه کافی هم دارا هستیم. اما تا کنون فدراسیون حتی یک ریال هم پاداش به ما نداده است.

فغانی در پایان گفت:«همواره در این سال‌ها گفته‌ام که سطح داوری و موفقیت‌هایی که داشته ایم بیشتر از فوتبال بیشتر بوده اما در تمامی زمینه‌ها کمترین توجه به جامعه داوری وجود داشته است. همه هم مشکلات و اشتباهات خود را گردن داوران می‌اندازند. اما آیا به داوران و مشکلاتی که دارند رسیدگی می شوند؟ یک داور برای قضاوت مسابقه کمتر از یک میلیون تومان دستمزد دارد که آن را هم با تاخیر پرداخت می‌کنند. داوران همیشه آخر صف هستند و دیواری کوتاه‌تر از آنها هم پیدا نمی شود. با این وضع که فکر نمی‌کنم اتفاقی رخ بدهد. اما دعا می‌کنیم یک روز این وضعیت درست شود.»