پنج واقعیت کلیدی درباره رویارویی تیم های استرالیا و ازبکستان

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا امروز در برابر ازبکستان چالش دشواری پیش رو خواهد داشت.

تیم گراهام آرنولد تا اینجای تورنمنت تاثیرگذار ظاهر نشده است. استرالیا از مرحله گروهی به عنوان تیم دوم گروه بالا آمد و زیر اردن قرار گرفت. این تیم اکنون باید در مقابل ازبکستانی بازی کند که تاکنون در این تورنمنت یکی از هیجان انگیزترین تیم ها بوده است. در اینجا به پنج واقعیت مربوط به تقابل استرالیا و ازبکستان می پردازیم:

1. استرالیا ازبکستان را از دم تیغ گذرانده

استرالیا و ازبکستان پیش از این تنها یک بار در جام ملت ها با هم روبرو شده اند، اما آن دیدار برای ازبک ها خوب پیش نرفت. گرگ های سفید پس از انجام بازی های تاثیرگذار موفق شدند به نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2011 قطر راه یابند اما در نیمه نهایی 6-0 به استرالیا باختند! برد استرالیا در آن دیداربزرگترین پیروزی مرحله حذفی در تاریخ این رقابت ها محسوب می شود.

2. امیدهای ازبکستان به الدار شومورودوف

الدار شومورودوف، بازیکن 23 ساله ازبکستان، در حال حاضر یکی از بزرگ ترین ستاره های این تیم است. ستاره باشگاه فوتبال روستوف در جام ملت های آسیا 2019 بسیار درخشان عمل کرده و در هر سه بازی مرحله گروهی گل زده است. تنها بازیکن دیگری که در این تورنمنت در هر سه دیدار گروهی گل به ثمر رسانده المعز علی از قطر است که تا اینجا با 7 گل در راس گلزنان برتر این جام قرار دارد.

3. ساکروز تیم غیرقابل پیش بینی

استرالیا در هر چهار حضور خود در جام ملت های آسیا به مرحله حذفی این رقابت ها راه یافته و از شش بازی حذفی آخر خود پنج بازی را برده است.

4. رکورد ضعیف ازبکستان در مراحل حذفی

ازبکستان تاکنون تنها در یکی از 6 مرحله حذفی جام ملت های آسیا پیروز شده است! تنها پیروزی آنها به مرحله یک چهارم نهایی 2011 مربوط می شود که در آن اردن را 2-1 شکست دادند.

5. 32 پاس برای یک گل برای استرالیا!

گل جیمی مکلارن در مقابل فلسطین با توالی 32 پاس به دست آمد. این تا کنون طولانی ترین فرایند خلق یک گل از آغاز جام ملت های آسیا 2011 تا کنون بوده است.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت