پنج واقعیت کلیدی درباره رویارویی تیم های بحرین و جمهوری کره

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دو تیم بحرین و جمهوری کره امروز در مرحله یک هشتم جام ملت های آسیا به مصاف یکدیگر می روند. کره با مهاجم معروف خود، سون هیونگ-مین، که بازیکن تاتنهام اسپرز نیز هست یکی از شانس های قهرمانی این جام محسوب می شود اما ابتدا باید بحرین را که به عنوان تیم سوم گروه اِی به این مرحله راه یافته از سر راه بردارد. پنج واقعیت کلیدی درباره دیدارهای این دو تیم در گذشته عبارتند از:

1.  کره جنوبی از 9 دیدار آخر خود در 8 دیدار گل نخورده

آمارها حاکی از آن است که کره در تعداد کلین شیت در جام ملت های آسیا تیمی سرآمد است. کره در 9 دیدار اخیرش تنها در مسابقه فینال جام 2015 از استرالیا گل خورد و بازی را 2-1 به میزبان باخت.

2. نتایج برابر برای تیم

این اولین بار است که کره و بحرین در مرحله حذفی جام ملت های آسیا با یکدیگر مواجه می شوند، اما دو تیم در مرحله گروهی دو بار با یکدیگر روبرو شده اند. در اولین دیدار در سال 2007، بحرین 2-1 پیروز شد  و در دیدار دوم در سال 2011 این کره جنوبی بود که 2-1 بحرین را شکست داد.

3.  سون هیونگ-مین پیشتاز جنگجویان تائگوک!

سون هیونگ-مین گرچه از بازی دوم گروهی کره مقابل قرقیزستان به این تیم ملحق شد تاثیر حضورش به خوبی مشهود است. با این که سون در مرحله گروهی فقط در مقابل چین بازی کرد، اما هیچ بازیکنی در کره نتوانسته در جام ملت های آسیا به اندازه او فرصت گلزنی خلق کند. مهاجم اسپرز در مقابل چین 7 فرصت گلزنی برای هم تیمی هایش ایجاد کرد.

4. آیا بحرین می تواند موفقیت 2004 را تکرار کند؟

بهترین نتیجه ای که بحرین در جام ملت های آسیا گرفته مربوط به سال 2004 است که این تیم به نیمه نهایی رقابت ها به میزبانی چین راه یافت. این تیم با شکست اندونزی و تساوی در مقابل تیم های چین و قطر از مرحله گروهی صعود کرد و در یک چهارم نهایی ازبکستان را در ضربات پنالتی شکست داد. اما در نیمه نهایی در مقابل ژاپن شکست خورد.

5. بحرین از کمترین تعداد بازیکن استفاده کرده

از 16 تیمی که به مرحله حذفی راه یافته اند، بحرین کمترین تعداد بازیکن را در مرحله گروهی به کار گرفته است. میروسلاو سوکوپ فقط از 15 بازیکن در بازی های گروهی خود مقابل امارات، هند و تایلند بهره گرفت.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت