پنج واقعیت کلیدی درباره رویارویی تیم های قطر و عراق

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، قطر و عراق امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم می روند. تیم جوان قطر با شکست دادن همه حریفان خود در مرحله گروهی با اعتماد به نفس بسیار بالا وارد مرحله حذفی شده و امیدوار است از سد عراق نیز عبور کند. پنج واقعیت مربوط به دیدارهای گذشته این دو تیم به شرح زیر است:

1. زوج دینامیک قطر!

حملات قطر در جام ملت های آسیا 2019 بیشتر از سوی مهاجم 22 ساله، المعز علی، و وینگر راست تیم، اکرم عفیف صورت می گیرد. المعز تا اینجای تورنمنت 7 گل به ثمر رسانده و تا این لحظه گلزن برتر جام است. تنها بازیکنی که موفق شده در یک تورنمنت جام ملت های آسیا بیش از 7 گل بزند علی دایی اسطوره ایرانی است که در سال 1996 هشت گل به ثمر رساند. عفیف نیز که بازیکن قرضی باشگاه السد است بیشترین فرصت گلزنی در مرحله گروهی را ایجاد کرده است. او 10 فرصت گلزنی خلق کرده و 4 پاس گل داده است که بیش از هر بازیکن دیگری در این تورنمنت است.

2. عراق از سال 2007 به بعد در مرحله حذفی ناموفق بوده

عراق از سال 2007 که قهرمان جام ملت های آسیا شد دیگر موفق نشده در مرحله حذفی جام ملت های آسیا پیروز شود. از آن تاریخ به بعد، این تیم در سه دیدار حذفی شکست خورده است. لازم به ذکر است که این تیم در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2015 پس از آن که در وقت معمول بازی، با ایران مساوی کرد در ضربات پنالتی بحث برانگیز ایران را برد.

3. قطر فرصتی برای اثبات خود یافته

این اولین بار است که قطر در جام ملت های آسیا صدرنشین گروه می شود. این تیم تا کنون موفق نشده در مرحله حذفی این رقابت ها پیروز شود؛ در سال 2000، هنگامی که قطر برای اولین بار از گروه صعود کرد، 3-1 به چین باخت و در سال 2011 به عنوان میزبان مسابقات 3-2 در مقابل ژاپن شکست خورد. دیدار امروز مقابل عراق شاید فرصتی برای قطر فراهم آورد تا این تیم به “باخت در مرحله حذفی” پایان دهد.

4. مهند به دنبال کسب اعتبار

مهند علی تا اینجا یکی از بازیکنان برجسته این تورنمنت بوده است. این بازیکن 18 ساله اگر بتواند در بازی امروز اثرگذار باشد و عراق را به مرحله یک چهارم نهایی برساند اعتبار بالایی برای خود کسب خواهد کرد. مهند تا کنون دو گل  مقابل یمن و ویتنام به ثمر رسانده و مورد توجه باشگاه اسکاتلندی رنجرز قرار گرفته است.

5. دفاع با صلابت قطر

تیم فلیکس سانچز تنها به خاطر خط حمله قوی خود در این تورنمنت مورد توجه قرار نگرفته ؛ دفاع این تیم نیز به اندازه حمله آن خوب عمل کرده است. بسام الراوی و طارق سلمان که هر دو 21 ساله هستند در سه بازی گروهی خود فقط اجازه سه شوت به حریفانشان داده اند – یعنی کمتر از هر تیم دیگری! از عملکرد خوب عاصم مادیبو، هافبک دفاعی 22 ساله این تیم نیز نباید غافل شد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت