پهلوانان زورخانه ای روی شیاپچانگ!

ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی درسال‌های اخیر روز‌های تیره‌ای را سپری می‌کند و شاهد این موضوع هستیم که هر روز یک گود زورخانه یا تبدیل به قهوه خانه می‌شود، یا تغییر کاربری می‌دهد یا رها می‌شود، اما باز هم هستند کسانی که با هزار شوق و ذوق به دنبال پیشرفت این ورزش هستند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  برای مثال چندماه پیش بود که گروهی با نام جوانمردان اجرایی طلایی و دیدنی از خود در برنامه عصر جدید رسانه ملی به نمایش گذاشت. همین نمایش کوتاه، اما جذاب تاثیر بسزایی در تبلیغ این ورزش در میان کودکان و نوجوانان داشت. تا جایی که جلیلجو، مسئول این گروه می‌گوید تعداد کودکانی که علاقه‌مند به یادگیری این ورزش هستند از چند ماه گذشته تا به حالا چند برابر شده است.

جلیلجو درباره آخرین وضعیت این ورزش گفت: هر روز شاهد آن هستیم که یا زورخانه‌ای ناپدید می‌شود و یا ارگانی مانند شهرداری تصمیم می‌گیرد قرارداد کارفرما را تمدید نکرده و درب مجموعه ورزشی اش را ببندد و از آن استفاده نکند، اما آنچه که مسلم است کمرنگ شدن ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است. همین موضوع باعث شده است تا گروهی همچون ما جایی مناسب برای تمرین نداشته باشیم و به جای گود زورخانه یک روز در سالن تکواندو  و روز دیگر معلوم نیست جایی برای تمرین کردن داشته باشیم.

همچنین این گروه ورزشی اظهار کردند که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان یک بار شخصا به بنای گود زورخانه‌ای که این گروه به شکل شخصی به دنبال ساخت آن است سر زده و قول کمک را داده است، اقدامی که اگر در اجرایی شدنش تعلل شود  باعث از بین رفتن این گروه ورزش  زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در ماه‌های آینده خواهد شد. وظیفه اصلی این حمایت بر دوش شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان است،

بیشتر بخوانید:
سجادی:باید فرهنگ گلریزان را ترویج دهیم/آرزویم معرفی ورزش زورخانه ای به جهان است
برنامه های فدراسیون زورخانه ای جدی می شود
نماینده کردستان قهرمان لیگ برتر ورزش زورخانه ای شد

انتهای پیام/