پولادگر: هنوز نمی‌دانیم بودجه ما چقدر خواهد بود/ رنگ و بوی المپیک را نمی‌بینیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در جمع خبرنگاران درباره سه پیشنهاد کمیته ملی المپیک برای حمایت از ورزشکاران ایرانی و اینکه آیا می‌توان رویداد مشابهی برای کسب سهمیه المپیک برگزار کرد، گفت: مشابه منظور از لحاظ امتیازی و یکی بودن گرید است. فدراسیون جهانی باید این کار را بکند، چون انگلیس به ۱۸۰ ورزشکار ویزا نداد و از معدود ورزشکارانی که رنک جهانی در آنها تأثیر داشته، ورزشکاران ما بودند، بقیه حتی اگر ۱۲۰ امتیاز هم بگیرند، در رنکینگ جایی ندارند. درخواست کمیته المپیک نابه‌جا و غیرمنطقی نیست. این اتفاق حتی در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان در سال گذشته رخ داد، زمانی که تونس به دو ورزشکار رژیم صهیونیستی ویزا نداد، فدراسیون جهانی تکواندو به هر دو ورزشکار سهمیه المپیک داد، حالا باید هیأت رئیسه فدراسیون جهانی در این خصوص تصمیم بگیرد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما خوشبین هستید که بانوان در مسابقات قاره‌ای سهمیه بگیرند، عنوان کرد: بله، اگر منطقی نگاه کنید،‌ فقط آنجا شانس کسب سهمیه داریم. 

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا دو بانوی ورزشکار کشورمان برای کسب تجربه در مسابقات گرندپری شرکت خواهند کرد، گفت: امسال شرایط مالی خوبی نداریم، البته همه فدراسیون‌ها این‌طور هستند، اگر شرایط مهیا شود، قطعا از این فرصت استفاده خواهیم کرد. 

پولادگر همچنین در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه آیا امیدوار هستید مانند المپیک ریو در توکیو هم بانوان مدال بگیرند، خاطرنشان کرد: امیدواریم. من قبلا هم گفته بودم نسل طلایی بانوان در راه است و کیمیا علیزاده پیشقراول بود،‌ مهلا مؤمن‌زاده در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان مدال دارد که در مسابقات آسیایی هم شرکت خواهد کرد. 

وی درباره اینکه آیا بانوان در صربستان اردو برگزار می‌کنند، اظهار داشت: اردو نیست بلکه یک کمپ تمرینی است که بانوان در آن حضور خواهند داشت. 

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان درباره درخواست کمک از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: امسال سال حساسی است، اما ما رنگ و بوی المپیک را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم، در حالی که سال قبل از المپیک هستیم. همه چیز باید روی این موضوع متمرکز باشد که نماینده های ما در المپیک توکیو بیشتر شوند و نتایج خوبی بگیریم. با توجه به انتظاری که از ما هست و تکواندو یکی از چهار رشته مدال‌آور المپیک به شمار می‌رود، باید به ما توجه شود و حمایت شویم، اما هنوز نمی‌دانیم که بودجه ما در وزارت چقدر خواهد بود و هیچ تفاهم‌نامه‌ای هم امضا نشده است. 

منبع: فارس