پُل هایی که بیرانوند خراب کرد/راهی برای بازگشت نیست

حمله دوباره علیرضا بیرانوند به پیشکسوتان پرسپولیس با پاسخگویی رضا شاهرودی روبرو شد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه علیرضا بیرانوند ساعاتی قبل از پرواز تیم ملی به هنگ کنگ مقابل عادل فردوسی‌پور نشست و بار دیگر برخی حرف‌ها و مواضع قدیمی خود را تکرار کرد. او که قبلاً سابقه کنایه زدن به پیشکسوتان پرسپولیس را داشت، این بار تعارف را کنار گذاشت و مستقیم حمله کرد و البته که برای این حمله بزرگترین نام پرسپولیس را هدف قرار داد!

پیشکسوتان پرسپولیس به شهادت و گواه آرشیو رسانه‌ها نسبت به تمام تیم‌های دیگر بیشتر از بازیکنان و تیم خود در طول فصل حمایت کردند. اصلا بزرگان استقلال بارها به زبان آوردند که یکی از دلایل اصلی و بزرگ موفقیت پرسپولیس همین است که هیچ کدام از پیشکسوتان نامدار این تیم به جز حمایت از مربی و بازیکنان کار دیگری نمی‌کنند. پس همان بار اول که علیرضا بیرانوند به پیشکسوتان کنایه زد، ماجرا به اندازه کافی عجیب بود اما انگار سنگربان ملی پوش پرسپولیس قید همه چیز را زده و قصد کوتاه آمدن هم ندارد!

همه فوتبال ایران می‌دانند که بزرگان پرسپولیس احترام زیادی برای علی پروین قائل هستند. سلطان پرسپولیسی‌ها که شناسنامه این باشگاه است و به احترام او کمتر پیشکسوتی حاضر شده خلاف نظر علی آقا در رسانه‌ها صحبت کند. همه از رفاقت نزدیک رضا درویش با علی پروین خبر دارند و این جمله علی پروین نیز ماندگارترین ادبیات او در تاریخ فوتبال است؛ او که با همین منش و روش بیش از دو دهه پرسپولیس را اداره کرد، «پیراهن قرمز میلیاردها ارزش دارد و هر کس دلش با تیم نیست همان بهتر که برود!»

منبع خبر ورزشی

در برخورد اول کمتر کسی فکر می‌کرد علیرضا بیرانوند حاضر به رویارویی با سلطان قرمزها باشد. مردی که در تمام نیم قرن اخیر هیچکس در پرسپولیس به گرد پای محبوبیت او هم نرسید، حالا نفوذ او روی مدیرعامل و سایر بزرگترهای پرسپولیس به کنار! اما جالب‌تر از همه این است که علی پروین این جملات را دهه‌هاست که می‌گوید. چرا باید بیرانوند این حرف‌ها را به خود بگیرد؟ اگر هم به خود نگرفته چرا خود را سخنگوی سایرین کرده است؟

بیرانوند در گفتگو با فردوسی‌پور به شکل مستقیم این جمله را بر زبان آورد و سپس آن را نقد کرد. البته که با همان ادبیات خاص خودش و نتیجه گرفت که این طرز برخورد با بازیکنان اصلاً درست نیست. بزرگترهای پرسپولیس هرگز نباید این حرف‌ها را می‌زدند! بلافاصله بعد از انتشار فیلم کامل این گفتگو، نشانه‌های دلخوری بزرگان پرسپولیس عیان و یکی از سنگین‌ترین پاسخ‌ها را در ضد حمله رضا شاهرودی به بیرانوند داد. استوری او که در فضای مجازی حسابی سر و صدا کرد و این بار جنگ بین بیرانوند و تمام ارکان باشگاه پرسپولیس جوری بالا گرفته که بعید است ختم بخیر شود.

همیشه در این سال‌ها اگر بازیکنی با باشگاه یا مربی به مشکل می‌خورد بهترین گزینه برای پادرمیانی علی پروین بود. بیرانوند با حمله به علی پروین نشان داد که هیچ تمایلی به وساطت سلطان ندارد!