پپ به قول خود عمل نکرد / «دیاز» خرید بزرگ مادریدی‌ها

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ هفته‌هاست که خبر پیوستن بازیکن جوان منچسترسیتی به رئال مادرید به عنوان اولین خرید رئال در ماه ژانویه خبرساز شده است.

براهیم‌ دیاز ۱۹ ساله ۴ سال پیش از مالاگا با مبلغ ۲۰۰۰۰۰ پوند به منچسترسیتی پیوست و حال تصمیم دارد به کشور خود و با قراردادی ۶ ساله به مبلغ ۱۵.۵ میلیون پوند برگردد و از این ماه در برنبائو ایفای نقش کند.  براهیم دیاز که از نیمکت نشینی‌های متوالی و نداشتن فرصت کافی در ترکیب سیتی ناراضی بود، تصمیم به ترک این تیم برای آینده‌های درخشان‌تر گرفت. دیاز در فصل ۲۰۱۷-۱۸ تنها در ۱۰ بازی به میدان آمد و بسیاری از رقابت‌ها، جام کارابائو و فرصت‌ها را برای شناخته شدن و پیشرفت خود از دست داد.

البته با وجود بازیکنانی مانند کوین دبروینه، برناردو سیلوا، داوید سیلوا، رحیم استرلینگ و لروی سن که در خط حمله قرار دارند، رقابت با چنین بازیکن‌هایی با میانگین سنی ۲۵ سال دشوار خواهد بود.   سرمربی منچسترسیتی که در مصاحبه اخیر خود در ماه دسامبر خطاب به باشگاه گفت: ” من هر کاری که بتوانم انجام می‌دهم تا دیاز را به مدت ۴ تا ۵ سال در باشگاه نگهدارم. باشگاه به بودن اون در تیم افتخار می‌کند و من می‌خوام که دیاز تا سال‌های بعد در کنار ما باشد”.

وی در ادامه گفت: ” همه چیز به تصمیم دیاز بستگی دارد، اگر او می‌خواد باشگاه را ترک کند به او و عقیده‌اش احترام می‌گذارم.”  براهیم اولین بازیکن زیر ۲۰ سال نبود که سیتی را برای فرصت‌های بهتر ترک کرده است. پیش از آن جادون سانچو ۱۸ ساله بود که هجده ماه پیش به بوراسیا دورتموند پیوست. لازم به ذکر است، بازیکن جوان انگلیسی از نیم فصل ۲۰۱۸-۱۹ در سه بازی بزرگسالان تیم ملی انگلستان حضور داشته است و همچنین ۶ گل و ۷ پاس گل در بوندسیگا را نیز ثبت کرده است.  اگر بخواهیم به یکی از توانایی‌های او اشاره کنیم، می‌توان به تنوع بازی‌اش در جایگاه‌های مختلف زمین اشاره کرد. او در سه بازی جام کارابائو در سه موقعیت مختلف ایفای نقش کرد. در ابتدا قسمت مرکزی، سپس راست و در نهایت چپ زمین و توانایی حمله او در طول بازی با چنین تنوعی او را به یک گزینه جذاب برای رئال تبدیل کرده است.   سانتیاگو سولاری که ترکیب ۴-۳-۳ را برای تیمش در نظر گرفته است، نشان می‌دهد که دیاز قرار است با گرت بیل، لوکاس واسکز، مارکو آسنسیو و وینیسیوس در کنار یکدیگر خط حمله تیم را تشکیل دهند.  به گفته باشگاه رئال مادرید، دیاز تنها بازیکنی است که در ماه ژانویه به این تیم می‌پیوندد و این موقعیت بسیار مناسبی که بتواند جایگاه اصلی خود را در تیم پیدا کند. از سویی دیگر گرت بیل که با تازگی مصدوم شده است برای بازیکن تازه وارد فرصت خوبی است که زودتر از انتظار به میادین راه یابد.

منبع: فاکس اسپورت

ترجمه: سهند خرمی