پیش بازی آرسنال – منچستریونایتد از لیگ برتر انگلیس

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه؛ در نخستین روز از سال 2020 و در هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس، آرسنال و منچستریونایتد امشب ساعت 23:30 به وقت تهران در ورزشگاه امارات به مصاف هم می روند.

دو رقیب دیرینه که در دهه های 1990 و 2000 در اوج بودند، درحالی امشب مقابل هم قرار می گیرند که در آغاز دهه جدید در میان چهار تیم برتر جدول قرار ندارند اما امیدوارند بتوانند شکوه گذشته را بازآفرینی کنند.

منچستر یونایتد با هشت برد، هفت تساوی و پنج باخت از بیست بازی با 31 امتیاز در جایگاه پنجم جدول لیگ برتر قرار دارد و آرسنال با پنج برد، نه تساوی و شش باخت با 24 امتیاز از همین تعداد بازی در جایگاه دوازدهم جدول است.

آرسنال

توپچی ها پایان خوبی در سال 2019 نداشتند و از 15 بازی آخر خود در همه رقابتها تنها یک برد به دست آوردند. چنین آماری برای باشگاهی با پیشینه آرسنال نابخشودنی است. بعلاوه، این تیم شمال لندنی چهار بازی خانگی اخیر خود را واگذار کرده و این در 60 سال اخیر بی سابقه بوده است.

مایکل آرتتا، سرمربی و بازیکن سابق آرسنال به خوبی از رقابت کهنه آرسنال-یونایتد آگاهی دارد و شاید پیروزی بر هیچ رقیبی برایش شیرین تر از بردن منچستر یونایتد نباشد. این سرمربی اسپانیایی از زمانی که عهده دار این سمت شده حداقل در نحوه بازی توپچی ها – اگر نه در نتیجه – بهبودهایی ایجاد کرده است. حاصل کار او در دو بازی نخست خود با این تیم تنها یک امتیاز بوده که از حد انتظارش پایین تر به نظر می رسد، اما نمایشی که تیم در این دو بازی ارائه کرده ساختارمند و امیدوارکننده بوده است.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد

منچستر یونایتد

یونایتد در این فصل عملکرد بهتری از آرسنال داشته و پایان بهتری در سال 2019 رقم زده است. این تیم با غلبه بر نیوکاسل و برنلی توانست باخت بهت انگیز خود در واتفورد را جبران کند.

شاگردان سولسشیر در هفته های اخیر به یک  ثبات نسبی رسیده اند و این امر باعث شده این سرمربی نگاهی خوشبینانه به سال جدید و دهه جدید داشته باشد. او که سالها پیش بازیکن شماره 20 یونایتد بود، گفته “2020 سال خوبی برای من خواهد بود. فکر می کنم در مسیر درست قرار گرفته ایم.”

پل پوگبا پس از سه ماه، برای اولین بار امشب به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب منچستر یونایتد قرار می گیرد تا ششمین بازی خود در لیگ برتر این فصل را انجام دهد.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد

منبع: سایت استاندارد انگلستان