پیش بازی آرژانتین– شیلی/ رده بندی کوپا امریکا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، دیدار رده بندی کوپا امریکا امشب ساعت 23:30 به وقت تهران بین تیم های آرژانتین و شیلی در ورزشگاه آرنا کورینتیانس شهر سائو پائولو برگزار می گردد. دیداری که برای کسب جایگاه سوم انجام می شود برای تیم هایی نظیر آرژانتین که 14 بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده و شیلی که مدافع عنوان قهرمانی در دو دوره اخیر است خوشایند نیست. اما به هر روی آرژانتین در این تورنمنت حضور چشمگیری نداشت و شیلی هم نتوانست به سومین قهرمانی پیاپی دست یابد.

در شش دیدار اخیری که بین دو تیم برگزار شده، شیلی تنها دو بار آرژانتین را شکست داده که هر دو بار در فینال کوپا امریکا در تورنمنت های 2015 و 2016 آن هم در ضربات پنالتی بوده است. دو باخت پیاپی در فینال تورنمنتی در این حد و اندازه به نحوی آتش یک خشم بی صدا را در نهاد آرژانتینی ها بر افروخته که در صورت رسیدن هر دو تیم به فینال، شاید مسی و هم تیمی هایش می توانستند آن را فرو بنشانند؛ اما رده بندی جای مناسبی برای انتقام نیست. در مجموع 90 دیداری که آرژانتین و شیلی در تورنمنت های گوناگون داشته اند 60 پیروزی سهم آرژانتین بوده و تنها 8 پیروزی به نام شیلی به ثبت رسیده است.

آرژانتین

در چند سال اخیر، شاید هیچ تیم صاحب نامی به اندازه آرژانتین ناکام نمانده است. این تیم در نیمه نهایی این تورنمنت هم با بدشانسی 0-2 مغلوب برزیل شد، جایی که دو شوت محکم از سوی مسی و آگوئرو به تیرک دروازه خورد تا دروازه میزبان بسته بماند و یک ناکامی دیگر به کارنامه آرژانتینی ها اضافه شود. با توجه به باخت این تیم در دیدار قبل، انتظار می رود لیونل اسکالونی، سرمربی این تیم، تغییراتی در ترکیب تیمش صورت دهد. وی احتمالا تیم خود را با آرایش 2-1-3-4 به میدان خواهد فرستاد.

شیلی

شیلی در نیمه نهایی با شکست 0-3 مقابل پرو در حیرت فرو رفت و به نظاره پایان یافتن سلطه خود بر فوتبال آمریکای جنوبی نشست. 11 تن از بازیکنان شیلی بالای 30 سال هستند و این امر حکایت از پایان یک دوره برای تیم ملی فوتبال این کشور دارد. این تیم در سراسر تورنمنت ترکیب نسبتا ثابتی داشته اما شاید رینالدو روئدا، سرمربی تیم، برای کسب جایگاه سوم دست به تغییراتی بزند و از بازیکنان جوان تر استفاده کند. او برای این دیدار آرایش احتمالی 3-3-4 را مد نظر دارد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و اسپورتز مول