پیش بازی آفریقای جنوبی – مراکش در جام ملت های آفریقا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، آفریقای جنوبی و مراکش از گروه D دوشنبه شب سومین دیدار گروهی خود را در حالی در قاهره برگزار می کنند که مراکش با دو پیروزی مقابل نامیبیا و ساحل عاج در صدر گروه قرار دارد و به دور بعد راه یافته، اما آفریقای جنوبی با یک برد مقابل نامیبیا و یک باخت مقابل ساحل عاج وضعیت نامعلومی دارد و صعود آن به مرحله حذفی مشروط به پیروزی در این دیدار است.

طی چهار دیدار اخیری که آفریقای جنوبی و مراکش در جام ملت های آفریقا داشته اند، آفریقای جنوبی متحمل شکست نشده و دو پیروزی و دو تساوی کسب کرده است. آخرین رویارویی این دو تیم به دیدار دوستانه آنها در سال 2013 باز می گردد که به تساوی 1-1 انجامید.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در 5 حضور اخیرش در تورنمنت جام ملت های آفریقا تنها یک بار موفق به صعود از مرحله گروهی شده است.

با توجه به بردی که آفریقای جنوبی مقابل نامیبیا به دست آورد، به نظر نمی رسد استوارت باکستر تمایلی به تغییر ترکیب تیم داشته باشد. این سرمربی اعلام کرده که تیم او در حال رشد است و هدف او از این دیدار غلبه بر مراکش است. حضور دین فرمن، هافبک باتجربه که در بازی با نامیبیا از ناحیه زانو مصدوم شد، مورد تردید است اما تامسانکا امکیزی بهبود یافته و در ترکیب حاضر خواهد بود. انتظار می رود این تیم امشب با آرایش 2-4-4 بازی کند.

مراکش

از آنجا که صعود مراکش به مرحله یک هشتم قطعی شده، اروه رنار می تواند با آزادی عمل بسیار تغییراتی را در ترکیب تیم خود ایجاد نماید. او به احتمال زیاد شاگردانش را با آرایش تیمی 3-3-4 به میدان خواهد فرستاد. این سرمربی طی اظهاراتی گفته که او و تیمش انتظار یک نبرد آسان با آفریقای جنوبی را ندارند، چرا که این تیم بازیکنان بسیار خوبی دارد.

نورالدین امرابط در سالهای اخیر بازیکنی کلیدی برای مراکش بوده و در ترکیب اصلی تیم حاضر خواهد بود. علاوه بر او، یوسف النصیری که در پنج حضور آخر خود در جام ملت های افریقا 2 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده نیز در دیدار امشب و در بازی های بعدی نقشی کلیدی خواهد داشت.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد