پیش بازی الجزایر – نیجریه / نیمه نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، الجزایر و نیجریه یکشنبه شب ساعت 23:30 به وقت تهران دومین دیدار نیمه نهایی جام ملت های آفریقا را در ورزشگاه بین المللی قاهره برگزار می کنند. دیدار امشب نهمین تقابل این دو تیم در جام ملت های آفریقا خواهد بود و هر دو تیم در تعداد بردها و باخت ها کاملا متوازن هستند به گونه ای که حاصل هشت دیدار گذشته سه برد برای الجزایر، سه برد برای نیجریه و دو تساوی بوده است. آخرین دیدار نیمه نهایی که بین دو تیم نیجریه و الجزایر برگزار شد به دیدار رده بندی تورنمنت 2010 بازمی گردد که نیجریه در آن به پیروزی 0-1 دست یافت.  

آمارهای مربوط به رویارویی الجزایر و نیجریه در رقابت های گوناگون از برتری بی چون و چرای تیم نیجریه حکایت دارند. در 9 تقابل اخیرِ این دو تیم، نیجریه 7 بار به پیروزی رسیده است. اما الجزایرِ 2019  با الجزایری که نتوانست از سد بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 عبور کند بسیار متفاوت است. این تیم در یکی دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته و با ایجاد یک دفاع مستحکم توانسته توازن خوبی بین خط دفاع و خط حمله برقرار کند.

الجزایر

الجزایر امشب هفتمین نیمه نهایی خود در جام ملت های آفریقا را تجربه خواهد کرد. این تیم از 6 نیمه نهایی اخیر خود تنها دو بار در سال های 1980 و 1990 به فینال راه یافته است. کار این تیم در دیدارهای نیمه نهایی تورنمنت های 1980، 1984 و 1988 به ضربات پنالتی کشیده شده که تنها در سال 1980 پیروز از میدان بیرون آمده است.

الجزایر در دیدار یک هشتم نهایی تورنمنت امسال موفق شد ساحل عاج را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد و اکنون قصد دارد پس از 29 سال دوباره به فینال راه یابد. این تیم آخرین بار در سال 1990 به فینال صعود کرد و با غلبه 0-1 بر نیجریه در خانه خود جام را بالای سر برد. روباهان صحرا در این تورنمنت بازی های چشمگیری را به نمایش گذاشته، 10 گل به ثمر رسانده اند و تنها 1 گل از ساحل عاج دریافت کرده اند.

یوسف عطال که در دیدار یک چهارم نهایی مقابل ساحل عاج مصدوم شد به دلیل شکستگی ترقوه دیدار نیمه نهایی را از دست داده است. حضور سفیان فغولی نیز به دلیل مصدومیت مورد تردید است. بغداد بونجاح اگرچه در بازی با ساحل عاج چندین فرصت از جمله یک پنالتی را از دست داد، اما جمال بلماضی همچنان به او چشم امید دارد و از او در نوک خط حمله استفاده خواهد کرد. بلماضی برای دیدار امشب از آرایش احتمالی 1-4-1-4 استفاده خواهد کرد.

نیجریه

نیجریه امشب چهاردهمین دیدار نیمه نهایی خود در جام ملت های آفریقا را برگزار می کند که این رقم بیش از تعداد بازی های نیمه نهایی هر تیم دیگری در آفریقا است؛ با این حال، عقاب های سبز در پنج نیمه نهایی اخیر خود تنها یک بار در سال 2013 با پیروزی بر مالی به فینال راه یافته اند و در فینالِ آن سال مقابل بورکینافاسو به قهرمانی رسیدند.

نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی با شایستگی به پیروزی 1-2 بر آفریقای جنوبی دست یافت و به نیمه نهایی صعود کرد. به نظر می رسد این تیم در شرایط فیزیکی و روحی مناسبی به سر می برد و امشب می تواند از معضل مصدومیت هایی که الجزایر با آن مواجه است استفاده کند.

گرنوت روا، سرمربی تیم، احتمالا همان تیمی را به میدان خواهد فرستاد که موفق شد آفریقای جنوبی را 1-2 در مرحله یک چهارم نهایی شکست دهد. نیجریه امشب با آرایش احتمالی 1-3-2-4 به میدان خواهد رفت.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت