پیش بازی (السد-پرسپولیس) اولین نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

به گزارش لحظه و به نقل از سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا

این سومین بازی تیم های ایرانی و قطری در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیاست. السد با نتیجه ۵-۳ استقلال را حذف و راهی این مرحله شد.در حالیکه پرسپولیس با یک بازگشت رویای الدحیل را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

السد

پس از پیروزی ۳-۱ در برابر استقلال در استادیوم آزادی با خیالی آسوده پای به بازی برگشت گذاشت و در نیمه اول موفق شد با ۱ گل به رختکن برود،اما این استقلال بود که از آشفتگی السد استفاده کرد و ۲-۱ در نیمه دوم از حریف پیشی گرفت اما روزبه چشمی در دقیقه۵۰ بازی کارت زرد دوم را گرفت و تیر خلاص را بر پیکر تیم خود شلیک کرد،السد از اشتباه این مدافع جوان استفاده کرد و در دقایق پایانی بازی موفق به توقف استقلال و صعود از این مرحله شد.

السد با استفاده از برتری عددی توانست بازی را به سود خود پایان رساند ،با این تساوی السد همچنان پس از آخرین بازی با پرسپولیس در دور برگشت مرحله گروهی بدون شکست باقی ماند.

 

بغداد بوجناح با ۲گلی که در استادیوم آزادی به ثمر رساند موفق شد تیم خود را پیروز از زمین خارج کند.شکارچی الجزایری در بازی برگشت نیز قدرت گلزنی خود را پس از اعلام ضربه پنالتی توسط محمد تقی داور بازی نشان داد و دروازه استقلال را بازکرد.

این گل تعداد گل های  بوجناح را به ۱۲ رساند تا تنها ۱ گل از رکورد آقای گل این رقابت ها موریقی که در سال ۲۰۱۳ حضور داشت فاصله داشته باشد.این بازیکن ۲۶ ساله در۱۰ بازی که در این فصل به میدان رفته ۲۳ بار به سمت دروازه حریفان شوت زنی کرده که نیمی از شوت های او دروازه بان ها را تسلیم خود کرده است.

پرسپولیس

الدحیل از شانس بیشتری برای صعود در مقابل پرسپولیس برخوردار بود.آنها در بازی رفت ۱-۰ پرسپولیس را شکست دادند و این نهمین پیروزی آنها در این فصل بود. در پایان این پرسپولیس بود که بازی ۱-۰ باخته را با یک بازگشت رویایی به ۳-۱ تبدیل و از این مرحله صعود کرد.کاپیتان سیدجلال حسینی در نیمه دوم موفق به زدن اولین گل پرسپولیس شد و این سلطان البکر بود که به طور تصادفی در دقیقه ۷۶ گل دوم را وارد دروازه تیم خود کرد،با این حال الدحیل هنوز به مرحله بعدی صعود می کرد اما تنها ۲ دقیقه لازم بود تا پرسپولیس با گل سوم به مرحله بعد صعود کند.

گادوین منشا سومین گل خود را در این دوره از رقابت ها برای غول بزرگ تهران به ثمر رساند.این بازیکن نیجریه ای در بازی رفت دور قبل نیزگل مهمی را وارد  دروازه تیم الجزیره کرد تا نقش مهمی در صعود داشته باشد.منشا تا کنون ۵۳٪ از شوت هایش وارد دروازه شده و ۳ پاس گل کلیدی برای تیمش محیا کرده است.

این بازیکن ۲۹ ساله تهدیدی جدی برای تیم السد خواهد بود.او نشان داده قابلیت گلزنی در این مرحله را دارد همانطور که فصل گذشته در این مرحله ۲ بار دروازه الهلال را گشود.  منشا می تواند این بار با زدن ۲ گل رویای رفتن به فینال را به حقیقت تبدیل کند.

ترجمه:سینا دلاوری