پیش بازی برزیل – آرژانتین در کوپا امریکا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، برزیل و آرژانتین، دو رقیب بزرگ و دیرینه فوتبال آمریکای لاتین، صبح چهارشنبه اولین دیدار نیمه نهایی کوپا امریکا را در حالی برگزار خواهند کرد که هیچ یک از آنها از فرم ایده آل برخوردارنیستند. دو تیم در تاریخ فوتبال کشورهای شان تاکنون 110 بار مقابل هم قرار گرفته اند که طی آن برزیل 45 پیروزی و آرژانتین 39 پیروزی کسب کرده اند و 26 تساوی نبز به نام آنها به ثبت رسیده است.

برزیل هرگز در یک مسابقه مهم و رقابتی در خانه خود به آرژانتین نباخته است (8 پیروزی و 2 تساوی)؛ در مقابل، آرژانتین نیز در 5 بار اخیری که به نیمه نهایی کوپا امریکا راه یافته توانسته به فینال صعود کند. برزیل در 4 دیدار آخر خود مقابل آرژانتین در کوپا امریکا شکست نخورده است. آخرین دیدار این دو تیم در کوپا امریکا در فینال تورنمنت 2007 صورت گرفت که آرژانتین 0-3 مغلوب حریف شد. اما آخرین دیدار این دو در مجموع دیدارهای شان در تورنمنت های گوناگون، به سوپرکلاسیکو 2018 بازمی گردد جایی که میراندا بازیکن برزیلی با تک گل خود در دقیقه آخر جام را برای برزیل به ارمغان آورد.

برزیل

برزیل عملکرد نسبتا قابل قبولی در مرحله گروهی این تورنمنت داشته و تا این مقطع گلی دریافت نکرده است اما تساوی با پاراگوئه در یک چهارم نهایی در وقت معمولِ بازی برای هواداران این تیم ناامیدکننده بود. این تیم دو بار در مرحله گروهی از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه هو شد و به خوبی می داند اگر نتواند آرژانتین را در خاک خود حذف کند تحت فشاری مرگبار قرار خواهد گرفت.

حضور فرناندینو که در بازی با ونزوئلا دچار مصدومیت زانوی راست شد مورد تردید است اما کاسمیرو با پشت سر گذاشتن محرومیت خود، به این بازی برخواهد گشت و جای الن را در میانه میدان خواهد گرفت. ریچارلیسون نیز به دلیل ابتلا به اوریون این دیدار را نیز همچون پاراگوئه از دست خواد داد. انتظار می رود شاگردان تیته با آرایش 1-3-2-4 به زمین بروند.

آرژانتین

آرژانتین پس از شروع ناامیدکننده ای که در تورنمنت داشت دو برد متوالی مقابل قطر و ونزوئلا کسب کرد اما با وجود رسیدن به نیمه نهایی، نمی توان عملکرد این تیم را کاملا متقاعدکننده و رضایتبخش تلقی کرد. این تیم نبرد سخت و نفسگیری در مقابل برزیلِ میزبان خواهد داشت.

به نظر می رسد با نمایش خوبی که آرژانتین مقابل ونزوئلا ارائه داد نیازی به ایجاد تغییرات نداشته باشد. این تیم با مشکل مصدومیت روبرو نیست و انتظار می رود با در اختیار داشتن همه بازیکنان، با ترکیب 2-1-3-4 در زمین حضور پیدا کند. رودریگو دِ پل جای جووانی لو سلسو را خواهد گرفت و خوان فویت همچنان در دفاع راست قرار خواهد گرفت. مارتینز و آگوئرو نیز جلوی مسی در نوک خط حمله بازی خواهند کرد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت