پیش بازی تونس– آنگولا در جام ملت های آفریقا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های تونس و آنگولا از گروه E امشب در ورزشگاه سوئز مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت تا اولین دیدار خود در جام ملت های آفریقا 2019 را به نمایش بگذارند. دو تیم تاکنون 6 دیدار با یکدیگر داشته اند که طی آن سه بردِ آسان نصیب تونس شده و سه بازی نیز به تساوی رسیده است.

عقاب‌های کارتاژ (تیم ملی تونس) یک بار در سال 2004 با پیروزی 1-2 مقابل مراکش به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده اما هیچ یک از هم گروهی های این تیم – آنگولا، مالی و موریتانی – موفق به کسب عنوان در سطح قاره نشده اند.

تونس

تیم ملی تونس در رتبه بندی دومین تیم برتر آفریقاست. این تیم پس از راهیابی به جام جهانی 2018 توانست به عنوان یک تیم مهم آفریقایی جلب توجه کند. تونس از آمادگی لازم برخوردار است و در سه هفته اخیر در دیدارهای دوستانه هر سه حریف خود از جمله کرواسی را مغلوب کرده است.

آلن ژیرس، سرمربی فرانسوی و باتجربه این تیم، با تلفیق بازیکنان بااستعداد وطنی و ستاره هایی نظیر وهبی خزری و نعیم سلیتی که در خارج از کشور توپ می زنند توانسته تیم خوب و تاثیرگذاری را تشکیل دهد. وهبی خزری در 44 بازی ملی 15 گل به ثمر رسانده است.

آنگولا

آنگولا تا کنون 8 بار حضور در جام ملت های آفریقا را تجربه کرده که در 5 دوره در مرحله گروهی حذف شده است. در واقع این تیم از 23 بازی خود در این رقابت ها تنها 4 بار موفق به کسب پیروزی شده و اکنون پس از آن که دو تورنمنت قبلی را از دست داد امسال دوباره به این رقابت ها بازگشته است.

به نظر نمی رسد این تیم از آمادگی کامل برخوردار باشد و در این ماه تنها یک بازی دوستانه با بورکینافاسو برگزار کرده و 0-2 این تیم را برده است. اغلب بازیکنان آنگولا در کشور خودشان توپ می زنند اما بازیکنانی چون باستوس، مدافع میانی باشگاه فوتبال لاتزیو ایتالیا، و متیوس، بازیکن باشگاه فوتبال بوآویستا پرتغال، از امیدهای این تیم محسوب می شوند.

هیچ یک از دو تیم در دیدار امشب با مشکل محرومیت و مصدومیت بازیکنان مواجه نیستند و انتظار می رود هر دو با ترکیب احتمالی 1-3-2-4 در زمین ظاهر شوند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد