پیش بازی جمهوری دموکراتیک کنگو – اوگاندا در جام ملت های آفریقا

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در دومین روز از جام ملت های آفریقا 2019 ، دو تیم جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا از گروه ای امروز اولین دیدار گروهی خود را در ورزشگاه بین المللی قاهره برگزار می کنند؛ این در حالی است که دیدارِ دیروزِ دو تیم دیگر این گروه، مصر و زیمبابوه، به نتیجه 0-1 به سود میزبان انجامید.

جمهوری دموکراتیک کنگو

جمهوری دموکراتیک کنگو در دو تورنمنت اخیر توانسته از مرحله گروهی بالا برود و در سال 2015 به مقام سوم دست یابد. اگرچه این تیم در 5 دیدار اخیر خود شکست نخورده اما فقط یک برد مقابل لیبریا کسب کرده است. این تیم از بازیکنان بااستعدادی برخوردار است و انتظار می رود به همراه مصر از گروه صعود کند.

در دیدار امروز، برای جمهوری دموکراتیک کنگو سدریک باکامبو علیرغم از دست دادن یک پنالتی در دیدار دوستانه با کنیا در نوک خط حمله بازی خواهد کرد. آرتور ماسواکو، بازیکن فرانسوی الاصل وستهام یونایتد، پس از آن که در دو دیدار دوستانه بازی درخشانی را به نمایش گذاشت نیز در ترکیب اصلی در دفاع چپ حضور خواهد یافت. جمهوری دموکراتیک کنگو با ترکیب احتمالی 1-3-2-4 به میدان خواهد رفت.

اوگاندا

اوگاندا پس از 39 سال غیبت، برای دومین دوره متوالی در جام ملت های آفریقا حضور می یابد و در راه رسیدن به این تورنمنت تا پیش از باخت به تانزانیا در 5 بازی شکست نخورده بود و گل هم دریافت نکرده بود. این تیم در بازی های دوستانه پیش از تورنمنت نتایج بهتری از جمهوری دموکراتیک کنگو کسب کرده است: با ترکمنستان به تساوی رسیده و ساحل عاج، قهرمان دو دوره قبل، را 0-1 شکست داده است در حالی که جمهوری دموکراتیک کنگو نتوانست کنیا  و بورکینافاسو را شکست دهد.

سباستين دسابره سرمربی فرانسوی اوگاندا در تیمش با مشکل مصدومیت مواجه نیست. نقطه قوت تیم او در دفاع است. اوگاندا در بازی های مقدماتی تنها 3 گل دریافت کرد و دنیس اونیانگو، دروازه بان این تیم، در 6 دیدار مقدماتی این تیم 5 بار کلین شیت کرد. فاروق ميا مهاجم 21 ساله در 59 حضور خود در تیم ملی اوگاندا 22 گل به ثمر رسانده است. پیش بینی می شود اوگاندا در دیدار امروز با آرایش 2-4-4 حضور پیدا کند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد