پیش بازی رئال مادرید – رایو وایکانو؛ پذیرایی از رقیب محبوب پس از شکست تاریخی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، رئال مادرید در دیدار هفته شانزدهم لالیگا میزبان رایو وایکانو خواهد بود.

مشخصات بازی

زمان: ساعت 21:00 شنبه 24 آذر 97 (15 دسامبر 2018)

محل برگزاری: سانتیاگو برنابئو

داور: ریکاردو بنگوئچئا

وضعیت دو تیم

نتایج عجیب و غریب رئال مادرید کماکان ادامه دارد. کهکشانی‌ها بعد از شکست 5-1 مقابل بارسلونا و اخراج لوپتگی در چهار بازی پیاپی پیروز شدند. آن‌ها در بازی پنجم سه بر صفر از ایبار باختند، آن هم در سانتیاگو برنابئو. این روند تکرار شد، چهار پیروزی پیاپی و یک شکست 3-0 دیگر! رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا متحمل یک شکست تاریخی شد. زسکا مسکو 3-0 رئال را در سانتیاگو برنابئو شکست داد تا سنگین‌ترین شکست رئال در یک بازی خانگی اروپایی رقم بخورد.

تیم سولاری با اختلاف 5 امتیازی نسبت به بارسلونا در رتبه چهارم جدول قرار دارد. آن‌ها برای کاهش فشار تماشاگران و انتقادات چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند. آمار و ارقام گواه می‌دهند که رئال کار سختی برای پیروزی ندارد. مادریدی‌ها در 13 دیدار اخیرشان مقابل رایو وایکانو پیروز بوده‌اند. همچنین آخرین دیدار دو تیم در سانتیاگو برنابئو با برتری 10-2 رئال خاتمه یافت!

در سوی دیگر میدان رایو وایکانو با تنها 10 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه ماقبل آخر، یکی از اصلی‌ترین کاندیداهای سقوط به دسته پایین تر است.

جدول لالیگای اسپانیا در پایان هفته پانزدهم

ترکیب احتمالی و آمار دو تیم

نکات آماری:

  • رئال مادرید در شش بازی از هشت بازی خانگی اخیرش در لالیگا، دروازه خود را بسته نگه داشته است.
  • رایو وایکانو در چهار بازی خارج از خانه اخیرش در لالیگا بازنده بوده است.
  • رئال مادرید در 15 بازی از 16 بازی خانگی اخیرش در لالیگا شکست نخورده است.
  • کهکشانی‌ها در 13 دیدار اخیر خود مقابل رایو وایکانو پیروز بوده‌اند.
  • رئال مادرید در سه بازی خانگی اخیرش مقابل رایو وایکانو، حداقل 4 گل در هر بازی به ثمر رسانده است!

غایبان بازی

ناچو به دلیل مصدومیت در ترکیب رئال حضور نخواهد داشت. همچنین وضعیت کاسمیرو، ماریانو و گرت بیل نیز برای حضور در این دیدار مشخص نیست.

رائول د توماس که به عنوان بازیکن قرضی رئال مادرید در اختیار رایو وایکانو است، اجازه بازی در این دیدار را ندارد. امت به دلیل محرومیت و ایلوستوندو به دلیل محرومیت نیز در ترکیب این تیم حضور نخواهند داشت.

دیگر دیدارهای لالیگا در روز شنبه

با دیدار ختافه و رئال سوسیداد دیدارهای روز شنبه آغاز می‌شود. با وجود تنها اختلاف 2 امتیازی، اختلاف رتبه دو تیم عدد 5 است! پیروزی هرکدام از تیم‌ها می‌تواند آن‌ها را چندین رتبه در جدول فشرده لالیگا بالاتر ببرد.

وایادولید از ساعت 18:45 میزبان دیگر تیم مادریدی خواهد بود. اتلتیکو مادرید نیز مانند همشهری خود عملکردی سینوسی در فصل جاری داشته است. آن‌ها برای حفظ و یا حتی کاهش اختلاف با بارسلونا به دنبال پیروزی بر رقیب رده دوازدهمی خود هستند.

بازی‌های روز شنبه با دیدار ایبار و والنسیا به پایان می‌رسد. ایبار در رده چهاردهم و والنسیا با یک امتیاز کمتر در رده پانزدهم جدول جای گرفته است. هر دو تیم خواهان فاصله گرفتن از قعر و رسیدن به نیمه بالایی جدول لالیگا هستند.

سلتاویگو 0-0 لگانس

در دیدار آغازین هفته شانزدهم که جمعه شب برگزار شد، ورزشگاه بالایدوس میزبان دیدار سلتا و لگانس بود. این بازی در پایان نود دقیقه گلی در بر نداشت.