پیش بازی ساحل عاج – آفریقای جنوبی در جام ملت های آفریقا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های ساحل عاج و آفریقای جنوبی از گروه دی که برخی آن را به واسطه حضور دو قهرمان سابق “گروه مرگ” نامیده اند دوشنبه عصر در ورزشگاه السلام قاهره اولین دیدار خود در تورنمنت 2019 را برگزار می کنند. ساحل عاج دو بار در سال های 1992 و 2015 جام قهرمانی را بالای سر برده و آفریقای جنوبی تنها یک بار در سال 1996 موفق به کسب این عنوان شده است.

دو تیم تاکنون 6 بار با یکدیگر روبرو شده اند و آفریقای جنوبی هرگز به حریف نباخته است. دو بازی از سه بازی اخیرِ آنها به تساوی کشیده شده و در آخرین دیدار که به بازی دوستانه 2014 بازمی گردد آفریقای جنوبی 0-2 ساحل عاج را شکست داده است.

در دیدار امروز شاهد یک بازی نزدیک و تنگاتنگ خواهیم بود چرا که “فیل ها” از 13 بازی اخیر خود 7 پیروزی کسب کرده اند و آفریقای جنوبی نیز از همان تعداد بازی به 6 برد دست یافته است.  

ساحل عاج

ساحل عاج پس از قهرمانی در تورنمنت 2015 دچار افت شد. این تیم نتوانست در رقابت های 2017 از گروه صعود کند و به دلیل پا به سن گذاشتن اغلب بازیکنانش به جام جهانی 2018 روسیه نیز راه نیافت.  اما امسال بازیکنان جوان ومستعد زیادی در این تیم هستند که از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند و قصد دارند در مقابل آفریقای جنوبی یک چهره مقتدر از تیم خود به نمایش بگذارند.

غیر از اریک بایی، مدافع میانی باشگاه منچستر یونایتد، که به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو غایب خواهد بود، ساحل عاج با معضل دیگری مواجه نیست. ابراهیم کامارا، سرمربی تیم، به منظور ارائه یک شروع درخشان نیکولا په‌په و ویلفرد زاها را در ترکیب اصلی تیم قرار خواهد داد و انتظار می رود شاگردان او با آرایش 3-3-4 به میدان بروند.

آفریقای جنوبی

تیم آفریقای جنوبی در این رقابت ها از آمادگی کامل برخوردار نیست و از این رو استارت بکستر، سرمربی تیم، احتمالا رویکردی محتاطانه را در پیش خواهد گرفت. او تلاش خواهد کرد با به کار گرفتن پرسی تائو ، بازیکنی که برای باشگاه بلژیکی خود در 33 مسابقه 10 گل به ثمر رساند و 11 پاس گل داد، در نوک خط حمله بازی تاثیرگذاری را به نمایش بگذارد. آفریقای جنوبی با ترکیب احتمالی 2-5-3 در زمین ظاهر خواهد شد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد