پیش بازی سنگال – الجزایر / فینال جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، جام ملت های آفریقا رو به پایان است و تنها دیدار باقیمانده آن دیدار نهایی است که  جمعه شب ساعت 23:30 به وقت تهران بین تیم های سنگال و الجزایر در ورزشگاه بین المللی قاهره برگزار می گردد تا با قهرمانی یکی از این دو تیم پرونده این تورنمنت عجیب و لبریز از شگفتی در مصر بسته شود؛ تورنمنتی که به یک درام شبیه بود و در آن قهرمانان نامی نظیر مصر، مراکش و کامرون کنار زده شدند و قهرمانانی بی نام همچون بنین و ماداگاسکار تا یک چهارم نهایی خودنمایی کردند.

سنگال و الجزایر تا کنون 22 بار مقابل هم قرار گرفته اند که طی این دیدارها الجزایر 13 بار به پیروزی رسیده و تنها 4 بار بازی را واگذار کرده است. دو تیم 8 بار در جام ملت های آفریقا روبروی هم صف آرایی کرده اند و سنگال هرگز نتوانسته در آن 8 دیدار الجزایر را شکست دهد. در پنج تقابل اخیر آنها، این الجزایر بوده که 4 پیروزی را به دست آورده است. این برتری آماری و همچنین برد 0-1 در مرحله گروهی تورنمنت کنونی شاید اعتماد به نفس الجزایر را افزایش داده باشد اما انگیزه بالای شیرهای ترانگا و فرم بسیار آماده آنها و حضور ستاره ای چون سادیو مانه می تواند همه معادلات را به هم بریزد.

سنگال و الجزایر در دیدارهایی که پشت سر گذاشته اند آمادگی و اقتدار خود را اثبات نموده و با بازیهای تاثیرگذار خود نشان داده اند تیم هایی در کلاس جهانی هستند. علاوه بر رقابت دو تیم در دیدار امشب، ستارگان آنها مانه و ماحرز نیز برای اختصاص کفش طلا به خود به رقابت خواهند پرداخت.

سنگال

سنگال از شش دیدار خود در این تورنمنت پنج دیدار را برده و در مجموع تنها یک گل از یوسف بلایلی دریافت کرده است و امشب قصد آن را دارد که با فتح اولین جام قهرمانی تاریخ ساز شود. این تیم مدافع خود کالیدو کولیبالی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و غیبت او می تواند ضربه بزرگی برای سنگال محسوب شود.

الیو سیسه، سرمربی تیم که از باخت خود به الجزایر در مرحله گروهی درس گرفته، احتمالا از سلیف سانه که فقط در دیدار اول تیمش حضور یافت در فینال استفاده خواهد کرد. اسماعیل سار که در دیدار نیمه نهایی مقابل تونس به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و بازی تاثیرگذاری را ارائه داد در دیدار امشب حضور خواهد داشت. ام بایه نیانگ علیرغم آن که در دیدار قبل نمایش ضعیفی داشت جایگاه خود را در دیدار فینال حفظ خواهد نمود و آلفرد گومیس، بازیکن باشگاه ایتالیایی اسپال که در دیدار نیمه نهایی مرد برتر میدان شد، درون دروازه قرار خواهد گرفت. انتظار می رود الیو سیسه با حفظ سیستم دفاعی، مردان خود را با آرایش 1-3-2-4 به زمین بفرستد.

الجزایر

الجزایر در این تورنمنت بر همه حریفان خود در هر شش بازی غلبه کرده  و از جمله سنگال را یک بار در مرحله گروهی با گل یوسف بلایلی 0-1 شکست داده است. این تیم با عبور از سد حریفان صاحب نامی چون ساحل عاج و نیجریه به عنوان یک تیم قوی به فینال رسیده و از انگیزه بالایی برای دست یافتن به عنوان قهرمانی پس از حدود 30 سال برخوردار است. روباهان صحرا تنها یک بار در سال 1990 در خاک خود به عنوان قهرمانی رسیده اند.

جمال بلماضی، سرمربی تیم، با توجه به اینکه بازیکن مصدوم یا محروم در تیم ندارد احتمالا تیم خود را با همان ترکیبی که نیجریه را در نیمه نهایی شکست داد با آرایش 1-4-1-4 روانه میدان خواهد کرد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و ناینتی مین