پیش بازی سنگال – بنین/ یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه؛ اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا چهارشنبه ساعت 20:30 به وقت تهران بین دو تیم سنگال و بنین در قاهره برگزار می گردد. سنگال با پیروزی 0-1 بر اوگاندا به این مرحله راه یافت و بنین با استقامت در برابر کامرون و غنا در مرحله گروهی و حذف مراکش در ضربات پنالتی در مرحله یک هشتم، شگفتی ساز شد و توانست برای اولین بار در این مرحله حضور پیدا کند.

این اولین بار است که سنگال و بنین در جام ملت های آفریقا روبروی هم قرار می گیرند. سنگال در چهار تقابل خود با بنین در دیدارهایی خارج از جام ملت های آفریقا هرگز به این تیم نباخته و حاصل دیدارهای این دو تیم یک تساوی در اولین دیدار در سال 2000 و سه پیروزی برای سنگال در دیدارهای بعدی بوده است. در آخرین دیداری که در سال 2017 بین این دو تیم برگزار شد، سنگال موفق شد حریف را 0-4 شکست دهد.

سنگال

سنگال تا کنون 7 بار به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا راه یافته اما تنها دو بار موفق شده از این مرحله صعود کند. این تیم در تورنمنت امسال یکی از مدعیان عنوان قهرمانی است و تا این مرحله بازی های درخشانی را به نمایش گذاشته است. سنگال در 10 دیدار اخیر خود به 9 پیروزی دست یافته و تنها یک بار شکست خورده است. سادیو مانه ستاره این تیم و بازیکن لیورپول در دو بازی اخیر 3 گل به ثمر رسانده که آمار خوبی برای یک مهاجم محسوب می شود.

الیو سیسه، سرمربی تیم، امشب ادوارد مِندی، دروازه بان، را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و حضور سلیف سانه به دلیل آسیب دیدگی نیز نامعلوم است. پیش بینی می شود سیسه برای سومین بار متوالی از همان ترکیب قبلی استفاده کند و شاگردان خود را با آرایش 1-3-2-4 به میدان بفرستد.

بادو اندیایه و کالیدو کولیبالی با پشت سر گذاشتن محرومیت خود منعی در حضور در این دیدار ندارند و در میدان ظاهر خواهند شد.

بنین

بنین رکورددار بیشترین بازیِ بدون برد در جام ملت های آفریقاست. این تیم در 13 دیداری که در جام ملت های آفریقا تجربه کرده 8 بار باخته و 5 بار به تساوی رسیده است. بنین در هفت دیدار اخیر خود شکست نخورده اما جام ملت های آفریقا 2019 ثابت کرد که این تیم در کسب تساوی تبحری خاص دارد. شاگردان میشل دوسویه بدون کسب حتی یک پیروزی در وقت معمولِ بازی خود را به مرحله یک چهارم نهایی رسانده اند که جالب توجه است. دوسویه در مصاحبه ای اظهار کرده “حضور ما در این مرحله شانسی نیست. ما سخت تلاش کرده ایم و من به بازیکنانم اعتماد دارم.”

خالد ادينون در دیدار با مراکش از زمین اخراج شد و از حضور در این دیدار محروم است. فابيان فارنول دروازه بان این تیم نیز آمادگی لازم را ندارد و حضور وی مورد تردید است. اما استیو مونیه مهاجم تیم که به دلیل دریافت کارت زرد از حضور در دیدار قبل محروم شد به این بازی برخواهد گشت. میکائیل پوته علیرغم آن که در سه دیدار اخیر تیم پایش به گلزنی باز نشده در خط حمله حضور خواهد داشت. بنین با آرایش احتمالی 1-4-5 بازی خواهد کرد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و اسپورتینگ پدیا