پیش بازی سنگال – تونس / نیمه نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، با پایان یافتن مرحله یک چهارم نهایی و مشخص شدن چهار تیم برتر جام، دو تیم سنگال و تونس یکشنبه شب ساعت 20:30 به وقت تهران دیدار اول نیمه نهایی را در قاهره برگزار می کنند. دو تیم تا کنون در رقابت های گوناگون 20 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که از این تعداد 9 برد برای تونس، 4 برد برای سنگال و 7 تساوی به ثبت رسیده است. آخرین باری که سنگال و تونس در جام ملت های آفریقا با هم روبرو شده اند به مرحله گروهی تورنمنت 2017 بازمی گردد که سنگال موفق شد حریف را 0-2 شکست دهد. این شکست تنها شکست تونسی ها در 6 رویارویی اخیر دو تیم بوده است.

سنگال تا کنون موفق به فتح جام ملت های آفریقا نشده است. این تیم فقط یک بار در سال 2002 به فینال راه یافته که با واگذاری بازی به کامرون به نایب قهرمانی رسیده است. در مقابل، تونس در تورنمنت 2004 جام را بالای سر برده و در سال های 1965 و 1996 دو بار نایب قهرمان جام ملت های آفریقا شده است؛ اما علیرغم آنچه آمارها نشان می دهند، در تورنمنت 2019 ، تونس بازی های تاثیر گذاری را به نمایش نگذاشته و این سنگال بوده که با وجود ستارگان و بازیکنان مستعد خود چشم های بسیاری را به خود خیره کرده است.

سنگال

سنگال پس از باخت به الجزایر در دومین بازی مرحله گروهی، سه بازی متوالی از جمله بازی با بنین در یک چهارم نهایی را برده است و در همه دیدارهایی که منجر به پیروزی این تیم شده کلین شیت نیز کرده است. این تیم 5 گل از 7 گل خود را در نیمه دوم به ثمر رسانده و تعجبی ندارد اگر باز هم سرنوشت بازی را در نیمه دوم تعیین کند. شیرهای تِرانگا عزم خود را جزم کرده اند تا با ارائه یک نمایش مستحکم دفاعی دیگر جام را بالای سر ببرند.

حضور ام بایه نیانگ، مهاجم تیم، که در دیدار یک چهارم نهایی مقابل بنین دچار مصدومیت شد، نامشخص است اما مصدومیت سلیف سانه بهبود یافته و در صورت صلاحدید می تواند در میدان حاضر شود؛ با وجود این، پیش بینی می شود الیو سیسه، سرمربی تیم، در خط دفاعی از کالیدو کولیبالی و شیخو کویاته استفاده کند. کرپتین دایاتا که به عنوان یک بازیکن تعویضی در دیدار با بنین تاثیرگذار ظاهر شد در ترکیب دیدار امشب حضور خواهد یافت.

تونس

تونس در این رقابت ها طعم شکست را نچشیده اما اولین بردی که در وقت معمول بازی کسب کرده در دیدار یک چهارم نهایی مقابل ماداگاسکار (0-3) بوده است. دیدار امشب اولین حضور عقاب‌های کارتاژ در نیمه نهایی جام ملت های آفریقا پس از سال 2004 است و هواداران این تیم امیدهای زیادی به وهبی خزری، هافبک هجومی این تیم، بسته اند.

به نظر می رسد آلن ژیرس، سرمربی تیم، با برد آسانی که مقابل ماداگاسکار به دست آورده و با توجه به این که بازیکن مصدوم یا محروم ندارد، نیازی به تغییر ترکیب تیمش نداشته باشد. این سرمربی که تحت فشارها و انتقادات بسیاری قرار گرفته در مصاحبه ای گفت: “ما از نمایش خود راضی هستیم، اما این به هیچ وجه منتهای آرزوهای ما نیست و ما طالبِ بیش از این هستیم.”

دو تیم با آرایش احتمالی 3-3-4 به میدان خواهند رفت.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و ناینتی مین