پیش بازی شیلی – اروگوئه در کوپا امریکا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، دو تیم مقتدر شیلی و اروگوئه از گروه سی بامداد فردا برای هشتاد و یکمین بار در ورزشگاه ماراکانا در شهر ریو دو ژانیرو مقابل هم صف آرایی خواهند کرد؛ همزمان با این دیدار، دو تیم دیگر این گروه یعنی اکوادور و ژاپن نیز با هم به رقابت خواهند پرداخت تا تکلیف آخرین گروه تورنمت 2019 و تیم های صعودکننده به دور حذفی مشخص شود.

اروگوئه با کسب 15 عنوان قهرمانی که آخرین آنها به تورنمنت 2011 برمی گردد پرافتخارترین تیم کوپا امریکاست و شیلی توانسته دو بار متوالی در سال های 2015 و 2016 جام را بالای سر ببرد و قصد دارد برای سومین دوره پیاپی این افتخار را نصیب خود سازد.  

طی 80 دیدار گذشته، اروگوئه 44 برد کسب کرده و شیلی تنها 17 بار به پیروزی رسیده است. در 6 دیدار اخیر، سه برد سهم اروگوئه و سه برد سهم شیلی بوده و در آخرین بازی، شیلی در نوامبر 2016 شاگردان اسکار تابارس را 1-3 مغلوب کرده است.

در حال حاضر شیلی با 6 امتیاز در صدر گروه قرار دارد و صعود آن به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده است. اروگوئه با 4 امتیاز تیم دوم گروه است و همچون شیلی از صعود خود به دور بعد اطمینان دارد، اما ترجیحش بر این است که با کسب یک برد بتواند بالای جدول قرار بگیرد.  

شیلی

شیلی با پیروزی 0-4 بر ژاپن و برد 1-2 از اکوادور شروع مقتدرانه ای در این تورنمنت داشته است. با توجه به این نتایج، بعید است رینالدو روئدا، سرمربی این تیم، بخواهد در ترکیب تیمش تغییری ایجاد کند و انتظار می رود او همچنان با حفظ سیستم دفاعی، شاگردانش را با آرایش 3-3-4  به میدان بفرستد. الکسیس سانچز، بازیکن کلیدی این تیم که مقابل اکوادور نیز گل زد، قطعا یکی از بازیکنان خط حمله سه نفره این تیم خواهد بود.

اروگوئه

شاگردان تابارس با برد 0-4 مقابل اکوادور و تساوی 2-2 با ژاپن رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داده اند. اما اروگوئه از نظر مصدومیت بازیکنان دچار مشکل است؛ این تیم ماتیاس وسینو، هافبک کلیدی خود را در اختیار ندارد و دیگو لاکسالت نیز که در بازی با ژاپن دچار مصدومیت شد به میدان نخواهد رفت. حضور کاپیتان دیگو گودین در کنار خیمنز در قلب دفاع قطعی است و سوارز و کاوانی هم در خط حمله حضور خواهند داشت. اروگوئه با آرایش 2-4-4 بازی خواهد کرد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هارد تکل