پیش بازی شیلی – ژاپن در کوپا امریکا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه. دو تیم شیلی و ژاپن بامداد سه شنبه اولین دیدار خود را در ورزشگاه مورامبی شهر سائوپائولو برگزار خواهند کرد. این دو تیم های تفاوت های آشکاری از نظر سن و میزان تجربه با یکدیگر دارند و پیش بینی تقابل تیم جوانِ ژاپن با تیم پا به سن گذاشته شیلی چندان آسان نیست. اما با توجه به اینکه سه تیم از دو گروه از گروه های حاضر به مرحله بعد راه می یابند، صعود میهمان آسیایی از مرحله مقدماتی چندان بعید نمی رسد.

شاگردان هاجیمه موریاسوپس از ترک جام جهانی روسیه، نتایج درخشانی گرفته اند و از 16 دیدار خود تنها در 2 دیدار متحمل شکست شده اند؛ از طرفی شاگردان رینالدو روئدا چندان خوش ندرخشیده اند و از 7 بازی اخیر خود تنها 3 پیروزی به دست آورده و در همه بازی ها گل دریافت کرده اند.

تیم شیلی که قهرمانی دو دوره اخیر کوپا امریکا را در آستین دارد در صورت قهرمانی در برزیل، به سومین قهرمانی پیاپی در کوپا امریکا دست خواهد یافت. این تیم علیرغم میانگین سنی بالا از کیفیت بالایی برخوردار است و قابلیت صدرنشینی این گروه را دارد.

ژاپن

ژاپن، نایب قهرمان جام ملت های آسیا و میهمان این دوره از کوپا امریکا، به تورنمنت 2019 کوپا به عنوان سکویی برای آماده سازی تیم خود برای بازی های المپیک سال بعد نگاه می کند. این تیم 16 بازیکن برای این تورنمنت معرفی کرده از جمله تاکِفوسا کوبو که اخیرا به رئال مادرید پیوسته و به “مسی ژاپن” معروف است.

هاجیمه موریاسو سرمربی این تیم در تصمیمی عجیب بازیکنانی را برای دیدارهای دوستانه پیش از تورنمنت برگزید که قرار نیست در کوپا امریکا بازی کنند. از این رو به راحتی نمی توان پیش بینی کرد این تیم با کدام بازیکنان در دیدار فردا حاضر خواهد شد. اما به احتمال زیاد یجی کاواشیما دروازه بان باتجربه، شینجی اوکازاکی، مهاجم 33 ساله ، و گاکو شیباساکی هافبک سرشناس این تیم همچون حلقه های اتصال برای اتحاد بخشیدن به تیم جدید این کشور در ترکیب حضور خواهند داشت. ژاپن با آرایش احتمالی 1-2-4-3 به میدان خواهد رفت.

شیلی

بر خلاف ژاپن، تیم شیلی از بازیکنانی تشکیل شده که پا به سن گذاشته اند و در سطح بین المللی از تجربه بالایی برخوردارند. شش تن از بازیکنان این تیم یعنی ژان بوسیور، گری مدل، ماوریسیو ایسلا، آرتورو ویدال و الکسیس سانچز هر یک بیش از 100 بازی ملی در کارنامه دارند و در ترکیب اصلی تیم خواهند بود البته حضور سانچز به دلیل آسیب دیدگی قوزک پا مورد تردید است و در دیدار با ژاپن، نیکولاس کاستیو به جای او به میدان خواهد رفت. شیلی با آرایش احتمالی 2-1-3-4 بازی خواهد کرد.  

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد