پیش بازی غنا – بنین در جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های غنا و بنین از گروه F بامداد چهارشنبه اولین بازی خود در جام ملت های آفریقا را برگزار خواهند کرد. این اولین بار است که دو تیم در چنین تورنمنتی مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

غنا

غنا تا کنون 22 بار در جام ملت های آفریقا حضور یافته و از این لحاظ پس از مصر (24) و ساحل عاج (23) در رتبه سوم قرار دارد. این تیم موفق شده در 4 دوره از 7 دوره نخست جام ملت های آفریقا (1982، 1978، 1965، 1963) به قهرمانی برسد اما در 14 دوره بعدی نتوانسته به این مهم دست یابد. غنا تنها تیمی است که در 6 تورنمنت اخیر به نیمه نهایی رسیده است.

آندره ایو، وینگر تیم ملی غنا، با 1990 دقیقه بازی از سال 2010، بیش از هر بازیکن دیگری در رقابت های جام ملت های آفریقا بازی کرده و در این مدت 8 گل نیز به ثمر رسانده است.

اگرچه غنا در مقایسه با بنین تیم بسیار قویتری است اما در هیچ یک از دو بازی دوستانه پیش از تورنمنت مقابل نامیبیا و آفریقای جنوبی برد نداشته و گل نزده است. شش بازیکن از این تیم که در دیدار نیمه نهایی 2017 مقابل کامرون حضور داشتند به احتمال بسیار زیاد در دیدار با بنین نیز حضور دارند و انتظار می رود این تیم با آرایش 1-3-2-4 به میدان برود.

بنین

بنین از 9 بازی خود در جام ملت های آفریقا در 8 بازی شکست خورده و با %89 رکورددار بالاترین میزان باخت است و هیچ تیم دیگری که بیش از یک بار در این رقابت ها حضور یافته تا این حد متحمل شکست نشده است. اگرچه این تیم بازیکنانی دارد که در اروپا توپ می زنند اما هیچ کدام درجه یک نیستند. استفان سسنیون، ستاره این تیم، از حضور در دیدار چهارشنبه محروم است و این تیم تنها می تواند روی استیو مونی که در 4 بازی آخر خود 5 گل زده حساب باز کند. پیش بینی می شود بنین با آرایش 1-4-5 بازی کند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت