پیش بازی لیورپول – منچستریونایتد؛ جدال اندیشه‌های آقایان معمولی و خاص

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، برای مهم‌ترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس، آنفیلد میزبان دربی شمال غرب خواهد بود.

مشخصات بازی

زمان: ساعت 19:30 یکشنبه 25 آذر 97 (16 دسامبر 2018)

محل برگزاری: ورزشگاه آنفیلد

داور: مارتین اتکینسون

وضعیت دو تیم

شرایط دو تیم پرافتخار فوتبال انگلستان هیچ شباهتی به هم ندارد. درحالی که لیورپول رقبایش را یکی بعد از دیگری از سر تیغ می‌گذراند، منچستریونایتد در جدال با نام‌های کوچک هم به مشکل می‌خورد.

لیورپول تنها تیم بدون شکست لیگ برتر تا هفته شانزدهم است. 42 امتیاز از 16 بازی حاصل کار بندرنشینان تا اینجای کار بوده. برترین خط دفاعی لیگ نیز ازانِ لیورپول است. سد آلیسون و خط دفاع مستحکمش تنها شش بار مقابل رقیبان تسلیم شده. عملکرد دفاعی بی‌نظیر برای تیمی با فلسفه‌های هجومی.

منچسترسیتی با پیروزی مقابل اورتون اگرچه موقت اما به صدر جدول بازگشته است. بار دیگر همه چیز در دستان لیورپول است. کلوپ و مردانش با پیروزی در بازی خانگی می‌توانند به صدر جدول بازگردند.

در این روزها تیم‌های کوچک نیز توان گرفتن امتیاز از منچستریونایتد را دارند؛ اما علاوه بر نیاز مبرم مورینیو برای کسب امتیاز، نبرد با لیورپول همواره حیثیتی بوده است. چه از بعد تاریخی و چه حال که کلوپ روی نیمکت لیوپول حضور دارند.

دورتموند و رئال مادرید، لیورپول و چلسی و حال لیورپول و منچستریونایتد، مصاف‌های جذاب این دو مربی در سال‌های اخیر بوده‌اند.

جدول لیگ برتر انگلیس پس از بازی‌های روز شنبه هفته هفدهم

ترکیب احتمالی و آمار دو تیم

نکات آماری

  • لیورپول طی 28 بازی خانگی اخیرش در لیگ شکست نخورده است.
  • لیورپول در 11 بازی از 12 بازی خانگی اخیرش در لیگ دروازه خود را بسته نگه داشته است.
  • در شش بازی خارج از خانه اخیر یونایتد در لیگ، بیش از 2.5 گل در هر بازی به ثمر رسیده است.
  • لیورپول در سه بازی خانگی اخیرش مقابل منچستریونایتد دروازه خود را بسته نگه داشته است.

غایبان بازی

چمبرلین، گومز، ماتیپ و آرنولد به دلیل مصدومیت در ترکیب لیورپول حضور نخواهند داشت. حضور کلاین نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

لیندلوف، سانچز و روخو نیز به طور قطع در ترکیب یونایتد حضور نخواهند داشت. حضور لوک شاو، مارسیال، اسمالینگ، دارمیان و دالوت نیز مشخص نیست.