پیش بازی ماداگاسکار – جمهوری دموکراتیک کنگو/ یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، دو تیم ماداگاسکار و جمهوری دموکراتیک کنگو یکشنبه شب (ساعت 20:30 به وقت تهران) برای برگزاری اولین دیدار مرحله حذفی در ورزشگاه اسکندریه به مصاف یکدیگر می روند. در پنج تقابل اخیری که بین دو تیم صورت گرفته، جمهوری دموکراتیک کنگو سه پیروزی کسب کرده، ماداگاسکار به یک پیروزی دست یافته و یک دیدار نیز به تساوی کشیده شده است. آخرین دیدار آنها به بازی مقدماتی تورنمنت 2017 بازمی گردد که در آن جمهوری دموکراتیک کنگو با پیروزی خیره کننده 1-6 سیاه ترین روز تاریخ فوتبال ماداگاسکار را رقم زد.

ماداگاسکار

ماداگاسکار، تیم صد و هشتم رده بندی فیفا که اولین حضور خود در این تورنمنت را تجربه می کند، در مرحله گروهی با غلبه بر نیجریه – قهرمان سه دوره جام ملت های آفریقا – و همچنین صدرنشینی در گروه B شگفتی ساز شد. نیکولاس دوپوی، سرمربی فرانسوی 51 ساله این تیم، پس از برد تاریخ ساز تیمش گفت: “چیز زیادی نمی توانم بگویم جز این که به بازیکنانم که اینگونه جدی، سازمان یافته و مسئولانه بازی کردند افتخار می کنم.”

ماداگاسکار با معضل مصدومیت مواجه نیست اما هافبک تاثیرگذار خود ماركو ایلايماهاريتا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. انتظار می رود این تیم با آرایش 3-3-4 به میدان برود.

جمهوری دموکراتیک کنگو

جمهوری دموکراتیک کنگو با دو باخت مقابل مصر و اوگاندا و کسب تنها یک پیروزی به عنوان تیم سوم گروه A به این مرحله راه یافت. این تیم که خود را آماده ترک جام ساخته بود ناباورانه توانست با پیروزی 0-4 در برابر زیمبابوه یک کامبک مهم را در این تورنمنت تجربه کند.

امشب مرویل بوکادی، مدافع تیم، که از حضور در آخرین دیدار گروهی محروم شد به بازی برمی گردد. سدریک باکامبو و جاناتان بولینگی در خط حمله حضور خواهند داشت و پیش بینی می شود این تیم با آرایش تاکتیکی 2-4-4 بازی کند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و ساوت آفریکن