پیش بازی مصر – جمهوری دموکراتیک کنگو در جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، در ادامه رقابت های جام ملت های آفریقا، تیم های مصر و جمهوری دموکراتیک کنگو از گروه اِی بامداد پنج شنبه دومین دیدار گروهی خود را برگزار می کنند. مصر بازی اول خود مقابل زیمبابوه را 0-1 برد و جمهوری دموکراتیک کنگو بازی را 0-2 به اوگاندا واگذار کرد.

دو تیم تاکنون سه بار در جام ملت های آفریقا به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن 2 برد و 1 باخت برای مصر بوده است. جمهوری دموکراتیک کنگو تنها تیمی است که موفق شده مصر را در مقام میزبانی جام ملت های آفریقا از دور رقابت ها حذف کند؛ این تیم در تورنمنت 1974 مصر، تیم میزبان، را در نیمه نهایی 2-3 مغلوب کرد تا رقابت ها با قهرمانی زئیر پایان یابد.

مصر

مصر از 26 بازی اخیر خود در جام ملت های آفریقا تنها یک بار شکست خورده (19 برد و 6 تساوی) که  این شکست در فینال تورنمنت 2017 مقابل کامرون صورت گرفته است.

پرافتخارترین تیم آفریقا نسبت به چند سال اخیر آماده تر به نظر می رسد و چنانچه محمد صلاح بازی تاثیرگذاری را به نمایش بگذارد می تواند با یک برد آسان مقابل جمهوری دموکراتیک کنگو صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند. صلاح در دیدار قبل چندین فرصت خوب را در مقابل ادمور سیباندا دروازه بان زیمبابوه از دست داد. انتظار می رود خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی مصر، تیم خود را با همان ترکیبی که مقابل زیمبابوه بازی کرد با آرایش 1-3-2-4 به میدان بفرستد.

جمهوری دموکراتیک کنگو

تیم جمهوری دموکراتیک کنگو نمایش ناامیدکننده ای در مقابل اوگاندا داشت. آشفتگی خط دفاع  و ناکامی خط حمله این تیم، یک شروع تحقیرکننده را برای آنها رقم زد و انتظار می رود فلورنت ایبنجه، سرمربی این تیم، تغییراتی در تیمش ایجاد کند و شاگردان خود را با آرایش 1-4-1-4 به زمین بفرستد. ایبنجه پس از شکست تیمش گفت: “حقمان باخت بود. در مقابل مصر بازی سختی را در پیش داریم اما تلاش خود را می کنیم. ما قصد نداریم دفاعی بازی کنیم چون هدفمان صعود ارز مرحله گروهی است.”

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت