پیش بازی منچستریونایتد – پاری سن ژرمن؛ کار سخت توخل دست تنگ در اولدترافورد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (بیست و سوم بهمن) با دو بازی آغاز می‌شود. در مهم‌ترین آن شیاطین سرخ میزبان پاریسی‌ها خواهند بود.

مشخصات بازی

زمان: ساعت 23:30 سه‌شنبه 23 بهمن 97 (12 فوریه 2019)

محل برگزاری: ورزشگاه اولدترافورد

داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)

وضعیت دو تیم

پاری سن ژرمن با توماس توخل فصلی فوق‌العاده را پشت سر می‌گذارد. آن‌ها تنها سه شکست را در طول فصل تجربه کرده‌اند، یک شکست در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول، یک شکست در بازی رفت جام حذفی و یک شکست در دیدار هفته گذشته لیگ فرانسه مقابل لیون. با این حال کار توخل برای بازی با منچستر دشوار خواهد بود. او دو بازیکن اصلی خود در خط حمله یعنی نیمار و کاوانی را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد. همچنین آمار بازی‌های خارج از خانه پاری سن ژرمن مقابل تیم‌های انگلیسی نیز جالب نیست (یک برد، چهار تساوی و پنج شکست). تنها پیروزی پاری سن ژرمن مقابل یک تیم انگلیسی در خاک انگلیس به سال 2016 و پیروزی مقابل چلسی بازمی‌گردد.

در سوی دیگر منچستریونایتد با اوله گونار سولسشر کاملا متحول شده است. از روزی که سولسشر تیم بحران زده مورینیو را تحویل گرفت منچستر نباخته است. آن‌ها 10 پیروزی و تنها یک تساوی با مربی جدید ثبت کرده‌اند. شیاطین سرخ با فرم فوق‌العاده‌ای که پیدا کرده‌اند، مشکلی برای رویاپردازی در رقابت‌های اروپایی ندارند.

رویارویی پیشین

این دو تیم در تاریخ خود تنها یک مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند. سال 2015 در بازی‌های دوستانه جام بین‌المللی قهرمانان، پاری سن ژرمن دو بر صفر یونایتد را شکست داد.

ترکیب احتمالی و آمار دو تیم

نکات آماری

  • در 20 بازی از 21 دیدار اخیر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا، بیش از 2.5 گل در هر بازی به ثمر رسیده است.
  • پاری سن ژرمن در 5 بازی از 6 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، حداقل دو گل در هر بازی به ثمر رسانده است.
  • پاری سن ژرمن در 5 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است.

غایبان بازی

والنسیا و دارمیان به دلیل مصدومیت قادر به همراهی منچستر نخواهند بود. همینطور وضعیت روخو و لیندلف نیز نامشخص است.

نیمار، کاوانی، رابیو، مونیر و دیارا لیست غایبین پرتعداد پاری سن ژرمن را تشکیل می‌دهند.