پیش بازی منچستر یونایتد – نیوکاسل / لیگ برتر انگلیس

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، در هفته هشتم از رقابت های لیگ برتر، دو تیم منچستر یونایتد و نیوکاسل امروز ساعت 19 به وقت تهران در سنت جیمز پارک، ورزشگاه خانگی باشگاه نیوکاسل، با یکدیگر به رقابت می پردازند، در حالی که هیچ یک از دو تیم در شرایط مطلوبی به سر نمی برند.

پس از دهه 1990 که منچستر یونایتد و نیوکاسل برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به نبرد یکدیگر می رفتند، رقابت این دو تیم همواره با برتری و سلطه شیاطین سرخ همراه بوده و بین سال های 2001 تا 2012 یونایتد هرگز از نیوکاسل شکست نخورده است. اما در دیداری که این دو تیم در اکتبر سال گذشته در اُلد ترافورد داشتند و نهایتا با نتیجه 2-3 به سود منچستری ها پایان یافت، نیوکاسل در ده دقیقه توانست به برتری 0-2 برسد. این خود حاکی از آن است که حتی تیمی چون نیوکاسل که جایگاه نوزدهم جدول را دارد می تواند برای تیم صاحب نامی چون منچستر یونایتد که در حال حاضر در شکننده ترین دوران خود به سر می برد دردسرساز شود.

منچستر یونایتد

منچستر یونایتدِ فعلی از منچستر یونایتد دوران فرگوسن فرسنگ ها فاصله گرفته و نه تنها در صدر جدول نیست بلکه در جایگاه یازدهم قرار دارد. این تیم از هفت بازی خود تنها دو پیروزی به دست آورده و به همراه سه تساوی و دو باخت در مجموع توانسته 9 امتیاز کسب کند.

شاید بتوان افت حیرت آور تیم اوله گونر سولشیر را در عواملی نظیر سیاست های نادرست مالک باشگاه، خط مشی ناموفق نقل و انتقالات، فقدان یک سبک بازی مشخص و نداشتن چشم اندازی برای حل این مشکلات در آینده نزدیک دانست.

علاوه بر مشکلات ذکر شده، منچستر امروز با بحران مصدومیت نیز مواجه است و بازیکنانی چون پوگبا، مارسیال، لینگارد و بایی از غایبان این دیدار هستند.

نیوکاسل

نیوکاسل از هفت بازی خود در لیگ برتر تنها یک بازی را برده و با دو تساوی و چهار باخت به زحمت صاحب پنج امتیاز شده و با رتبه نوزدهم تقریبا قعرنشین جدول است.

شاگردان استیو بروس از ماه آگوست هیچ بردی را تجربه نکرده اند و عملکرد ضعیف این تیم، به ویژه باخت 0-5 آنان مقابل لسترسیتی موجب احساس نارضایتی شدید از سوی هواداران این تیم شده است. به نظر می رسد نیوکاسل با بحران هویت روبرو است و نمی داند چه قالب یا برنامه ای را باید دنبال کند.

در دیدار امروز، مت ریچی و فلورین لوجون به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم حاضر نخواهند بود.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسپورتس مول و گاردین