پیش بازی موریتانی – تونس در جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، از گروه E امشب (ساعت 23:30 سه شنبه) دو تیم موریتانی و تونس آخرین دیدار گروهی خود را در ورزشگاه سوئز برگزار خواهند کرد، دیداری که در آن هر دو تیم در صورت برد شانس صعود به مرحله حذفی را دارند و به طور قطع یکی از آنها جام را ترک خواهد کرد. این مسابقه برای تونس که در سال 2004 به عنوان قهرمانی دست یافته اهمیتی حیاتی دارد. عقاب های کارتاژ  در 11 دیداری که با موریتانی داشته اند 9 برد و 2 تساوی کسب کرده اند که این نشان از برتری بی چون و چرای تونس و محبوبیت بالاتر این تیم در قیاس با حریف دارد.

تونس در حال حاضر با کسب دو تساوی 1-1 مقابل آنگولا و مالی 2 امتیاز دارد و موریتانی با باخت 1-4 به مالی و تساوی 0-0 با آنگولا تنها یک امتیاز دارد.

تونس

اگرچه تونس از 9 بازی اخیر خود در مراحل گروهی جام ملت های آفریقا تنها یک بار شکست خورده اما در تورنمنت 2019 بازی های دلچسب و تاثیرگذاری ارائه نداده است و در صورت ارائه یک نمایش ضعیف دیگر و باخت مقابل موریتانی جام را با تلخی ترک خواهد کرد و با موجی از انتقادات مواجه خواهد شد. این تیم در هیچ یک از 12 دیدار اخیر خود در جام ملت های آفریقا نتوانسته کلین شیت کند.

آلن ژیرس، سرمربی فرانسوی تونس، در خصوص دروازه بانان این تیم دلواپسی دارد. به دنبال گلی که فاروق بن مصطفی در بازی با آنگولا از سر اشتباه فردی دریافت کرد، ژیرس دروازه بان دیگر این تیم، معز حسن، را جایگزین وی کرد اما او نیز همچون بن مصطفی روی اشتباه فردی گل اول بازی را از مالی دریافت کرد. این سرمربی در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : “این مسابقه برای ما اهمیت زیادی دارد. ما برای صعود باید ببریم.” او در واکنش به انتقادات عمومی اعلام کرد که در دیدار امشب از فرجانی ساسی، هافبک این تیم که مصدومیتش به طور کامل بهبود نیافته استفاده نخواهد کرد.

 وهبی خزری که دو گل از سه گل اخیر تونس در جام ملت های آفریقا را به ثمر رسانده در ترکیب اصلی تیم حضور خواهد داشت.

موریتانی

موریتانی در اولین حضورش در جام ملت های آفریقا یک امتیاز در دقایق واپسین بازی با آنگولا به دست آورده و این اولین امتیازی است که این تیم در تاریخ این تورنمنت کسب کرده است. موریتانی که در قعر جدول قرار دارد امیدوار است این آخرین حضورش در این تورنمنت نباشد و بتواند با کسب پیروزی مقابل تونس به عنوان یکی از بهترین سوم های مرحله گروهی به دور بعد صعود کند و شگفت آفرین شود.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: بین اسپورت