پیش بازی کامرون – گینه بیسائو در جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های کامرون و گینه بیسائو امشب اولین دیدار گروهی خود در تورنمنت 2019 را برگزار خواهند کرد و تنها چند ساعت بعد، هم گروهی های آنها، غنا و بنین نیز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دو تیم تا کنون سه بار با هم دیدار داشته اند که در هر سه رویارویی، شیرهای رام‌نشدنی کامرون بازی را برده اند. آخرین دیدار آنها به مرحله گروهی تورنمنت 2017 مربوط می شود که به پیروزی 1-2 کامرون انجامید.

کامرون

این نوزدهمین بار است که کامرون در جام ملت های آفریقا شرکت می کند. این تیم موفق شده 5 بار در سال های 2017، 2002، 2000، 1988، 1984 عنوان قهرمانی را از آنِ خود کند و از این حیث پس از مصر دومین کشور افتخارآفرین آفریقاست. مدافع عنوان قهرمانی در سال 2017 با پیروزی 1-2 بر مصر آخرین کاپ را به خود اختصاص داد. 6 گل از 7 گلی که کامرون در دیدارهای توام با پیروزی در تورنمنت 2017 به ثمر رسانده از دقیقه 59 به بعد به وقوع پیوسته است.

اگرچه آماده سازی تیم ملی کامرون با تنش هایی بین بازیکنان این تیم و فدراسیون فوتبال کامرون بر سر دستمزدها و پرداخت ها همراه بوده اما کلارنس سیدورف، سرمربی هلندی تیم، گفته تیمش از آمادگی لازم و اعتماد به نفس برخوردار است و آشفتگی های اخیر نتوانسته تاثیری بر امیدهای شاگردانش برای کسب ششمین عنوان قهرمانی بگذارد. کامرون با برد حیرت آور 0-17 در بازی دوستانه با آلکورکون  آمادگی خود را نشان داده است. اریک ماکسیم چوپو-موتینگ، بازیکن باشگاه پاری سن ژرمن، که اخیرا به کاپیتانی تیم ملی منصوب شده نقشی کلیدی در این تورنمنت خواهد داشت. این در حالی است که وینسنت ابوبکر، مهاجم باشگاه پورتو، به تیم ملی دعوت نشده است.

کامرون با ترکیب احتمالی 1-4-5 به میدان خواهد رفت.

گینه بیسائو

گینه بیسائو دومین حضور خود را در جام ملت های آفریقا تجربه می کند. این تیم اولین بار در سال 2017 به این رقابتها راه یافت و با دو باخت و یک تساوی به عنوان قعرنشین گروه جام را ترک کرد. به نظر نمی رسد این تیم امسال هم از آمادگی لازم برخوردار باشد؛ آنها برای صعود از گروه به یک معجزه نیاز دارند. گینه بیسائو از 13 دیدار اخیر خود در 8 بازی بازنده بوده و آخرین شکست این تیم (0-2) در یک مسابقه دوستانه مقابل آنگولا رقم خورد. این تیم با آرایش احتمالی 3-3-4 بازی خواهد کرد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت