پیش به سوی هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز و با برگزاری چهار بازی آغاز می شود . مروری داریم بر بازی های امروز لیگ برتر ایران در هفته دوم این رقابت ها:

شهرخودرو – شاهین شهرداری بوشهر ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه امام رضا (ع)

شهرخودرو – شاهین شهرداری

آیا شهرخودرو در اولین بازی خانگی‌اش در فصل جدید می‌تواند مثل هفته گذشته پیروز باشد؟ این سوالی است که مشهدی‌ها امیدوارند پاسخش مثبت باشد و شاگردان یحیی گل‌محمدی در اولین میزبانی‌شان در رقابتهای این فصل بتوانند شاگردان عبدالله ویسی را شکست دهند منتهی شاهین بوشهر قطعا بعد از شکست در هفته اول لیگ دوست ندارد که در دومین هفته هم لقب تیم بازنده را بگیرد.

سروش رفیعی که در فصل نقل و انتقالات و بعد از کنار گذاشته شدن از پرسپولیس به شهر خودرو پیوست، هفته اول و در بازی با پیکان به خاطر محرومیت نتوانست تیمش را همراهی کند اما در صورتی که یحیی صلاح بداند، شاید جلوی شاهین بوشهر بتواند برای دقایقی هم که شده به میدان برود.

شهر خودرو موفق شد با نتیجه 0-2 پیکان را شکست دهد و شاهین بوشهر هم از سپاهان شکست خورد.

استقلال – فولاد خوزستان ساعت ۱۹:۰۰ ورزشگاه آزادی تهران

استقلال – فولاد خوزستان

استراماچونی – نکونام

قاب جذاب روز اول از هفته دوم لیگ برتر

این ۲ تیم در حالی رو به روی هم قرار می گیرند که هر ۲ آنها در هفته اول مسابقات با ۲ گل زیبا مغلوب حریفان خود شدند و حالا برای دوری از بحران راهی به جز پیروزی ندارند.

شاگردان استراماچونی امید داشتند تا هفته اول مسابقات این فصل را با برد شروع کنند؛ آنها در نیمه اول مقابل ماشین سازی نمایش خوبی نداشتند ولی در نیمه دوم با حضور دیاباته بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند اما در دقایق پایانی بازی روی ضربه ایستگاهی زیبای اتابک زاهدی دروازه خود را باز شده دیدند و از کسب امتیاز در اولین بازی محروم شدند.

شاگردان نکونام هم در اولین بازی در ورزشگاه فولاد آره نا پا به پای صنعت نفت موقعیت ایجاد کردند اما شوت زیبا و مهار ناشدنی عقیل کعبی دروازه آنها را گشود تا اولین شکست در اولین بازی خانگی برای فولادی ها رقم بخورد.

اما آمار تقابل استقلال و فولاد هم برای استقلال مثبت است و هم منفی ؛ در ۸ تقابل اخیر این ۲ تیم استقلال تا به حال شکست نخورده است اما در ۲ بازی اخیر فولادی ها بازی را با بدون گل خورده پشت سر گذاشته اند و ۲ سال از آخرین شکست آنها در آزادی می گذرد.

استراماچونی و نکونام هر دو برای خروج از بحران نیاز به پیروزی و کسب امتیاز دارند. مشکل بزرگ استقلال در این بازی نبود دانشگر و حضور طاهرخانی در قلب خط دفاع این تیم است.

سپاهان – ماشین‌سازی ساعت ۲۰:۰۰ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

سپاهان – ماشین‌سازی

سپاهان که صدرنشین لیگ است در شرایطی از ماشین سازی میزبانی می کند که زردپوشان اصفهانی طی روزهای گذشته تلاش زیادی کردند تا تاریخ بازی با شاگردان خطیبی را از پنجشنبه به جمعه منتقل کنند اما ماشین سازی با درخواست آنها مخالفت کرد تا بازی در همان تاریخ قبلی برگزار شود.

سپاهان موفق شد 0-3 شاهین بوشهر را شکست دهد تا در روزی که امیر قلعه‌نویی و کی‌روش استنلی تیمشان را همراهی نمی‌کردند، اصفهانی‌ها شروع خوبی در لیگ داشته باشند. ماشین سازی هم موفق شد در وقتهای تلف شده، با یک ضربه ایستگاهی استقلال را شکست دهد.

محمدرضا حسینی که یکی از خریدهای بزرگ سپاهان در فصل نقل و انتقالات بود هنوز شرایط بازی کردن را بدست نیاورده. بازی کردن کی‌روش در بازی فردا هم هنوز قطعی نشده و قرار بود کادر فنی سپاهان هنوز تصمیمی درباره حضور این بازیکن در ترکیب اصلی نگرفته‌اند.

صنعت‌نفت آبادان – نفت مسجدسلیمان ساعت ۲۰:۱۵ ورزشگاه تختی آبادان

هواداران استان خوزستان برای دومین هفته متوالی شاهد دربی این شهر خواهند بود. بعد از آنکه در هفته اول لیگ، فولاد و صنعت نفت به مصاف یکدیگر رفتند این هفته شاهد دربی نفتی‌های لیگ یعنی صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان خواهیم بود.

تیم صنعت‌نفت موفق شد فولاد را شکست دهد وتیم نفت مسجدسلیمان هم تراکتورسازی را متوقف کرد و با این تیم به تساوی بدون گل رسید.

سرمربی صنعت نفت از جدال با مهدی تارتار خاطره خوبی دارد چرا که مقابل سرمربی نفت مسجدسلیمان هیچ وقت بازنده نبوده و در 4 نبرد با او، سه بار برنده شده و یکبار هم تقابل دو مربی به تساوی رسیده است.

سینا دلاوری