«چرا»هایی در مورد تیم ملی تکواندو بانوان/ پشت پرده چه خبر است؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان ۲۵ اردیبهشت ماه به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز می‌شود. برخلاف تیم مردان کشورمان که ترکیب نهایی نفرات اعزامی را به این رویداد مهم را با برگزاری رقابت‌های شفاف و با حضور داوران رسمی انتخاب و معرفی کرد، کادر فنی تیم بانوان بدون برگزاری رقابت‌های انتخابی و با حرف و حدیث فراوان نام نفرات اصلی تیم ملی را اعلام کردند.

رقابت‌های قهرمانی جهان در این دوره به دلیل امتیاز بالا در رنکینگ جهانی برای نفراتی که حائز رتبه‌های برتر می‌شوند از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، ولی این موضوع باعث نشد تا فریبرز عسگری حق جوانانی را که با شایستگی خود را به ترکیب تیم ملی رسانده بودند را نادیده بگیرد. موضوعی که شاید یک ریسک بزرگ برای این میدان بزرگ باشد، ولی بدون شک بهترین و منطقی‌ترین راه ممکن برای ساختن یک تیم قدرتمند بود.

اما همین موضوع در تیم بانوان برعکس اتفاق افتاد. در واقع کادر فنی تیم بانوان شجاعت لازم برای برگزاری مسابقات انتخابی به صورت شفاف را نداشت که مهمترین عامل آن تفکر حاکم بر این تیم بود. تفکری است که شاید از مدیرفنی جدید اول به کادر فنی و بعد به تیم دیکته شد. مشخص نیست انتخاب‌ها با کدام ملاک و مبنای صورت گرفته که باعث شده مسئولان تیم از نایب رئیس به اصطلاح فنی فدراسیون گرفته تا مربی تیم نفرات مدنظر خود را به مسابقات جهانی اعزام کنند و مشکلی هم با حذف و شکست ندارند باعث شده تا برخی شایسته‌ها از تیم ملی کنار بمانند و یا با برخورد بد کادر فنی عطای ماندن را به لقایش ببخشند.

رئیس فدراسیون یا از مشکلات تیم بانوان خبر ندارد که این خود معضلی بزرگ است و یا خبر دارد و با آن برخورد نمی‌کند! به سید محمد پولادگر پیشنهاد می‌کنیم سری به دنیای مجازی و صفحات شخصی ملی پوشان بزند تا از عمق فاجعه در این تیم بیشتر مطلع شود. چرا باید دختری ۲۰ ساله که ابتدای راه قهرمانی است و استعداد و توان فنی بالایی برای کسب افتخار دارد ابراز خوشحالی خود را بابت خروج از اردوی تیم ملی آن چنان بروز دهد!

چرا باید تکواندوکاری که در مسابقات مختلف سرگروه تیم ملی را بارها و بارها شکست داده از تیم ملی کنار بماند و تکواندوکار پا به سن گذاشته‌ای که کمترین بازدهی را در طول سال‌ها حضور در تیم ملی داشته و فقط از مکان‌های دیدنی عکس در صفحه خود منتشر می‌کند، یک پای ثابت سفرها باشد؟

چرا باید تکواندوکاری که در همه رقابت‌های گذشته بازنده بوده، به همراه تیم ملی به صربستان اعزام شود؟ چرا تکواندوکاری که در دو سال اخیر بهترین عملکرد را داشته و در همین صربستان مقابل عنوان داران جهانی و اروپایی مبارزه برتری به نمایش می‌گذارد، قید حضور در رقابت‌های جهانی را زده و برای بازگشت نزد خانواده لحظه شماری کند؟

آیا پولادگر خبر دارد تیمی که به صربستان رفت، هشت نفر نبود و ۱۰ تکواندوکار اعزام شدند؟ دو تکواندوکاری که گویا با پرداخت هزینه شخصی در قالب تیم ملی به این اردوی تمرینی اعزام شدند! اینکه هزینه پرداختی بسیاری بیش از آن چیزی بود که باید باشد یک سوی داستان است و اینکه چرا برای افرادی خاص این مزایا لحاظ می‌شود، داستان دیگری!

بارها و بارها تذکر دادیم که تیم ملی یک بزرگ‌تر می‌خواهد. اگر قرار به استفاده از یک مدیر سازمان تیم‌های ملی است، باید فردی توانمند از هر جهت باشد، متأسفانه تیم بانوان از همین موضوع لطمه می‌خورد و اگر همین رویه ادامه پیدا کند، به زودی شاهد خروج تکواندوکاران بیشتری از کشور خواهیم بود و رئیس فدراسیون قبل از واقعه باید درمان کند.

روی سایت فدراسیون جهانی اسامی مریم ملکوتی، ناهید کیانی، زهرا شهیدی، پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد، کیمیا همتی و اکرم خدابنده ثبت شده و به نظر می‌رسد تیم ملی بانوان با نفرات کمتری راهی منچستر خواهد شد.

منبع: مهر