چرا ایتالیایی‌ها فوتبال را در کریسمس برگزار می‌کنند؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، “برای ناهار کریسمس چه کار کنیم؟” یک ماه پیش همسر یکی از ستاره‌های فوتبال سری A ایتالیا این سوال را پرسید. همه عادت‌های آن‌ها در این زمان تحت تاثیر فوتبال قرار گرفته است. آن‌ها هرگز چنین روزهای فوتبالی را در کریسمس ندیدند. قرار است سه هفته در هفت روز برگزار شود، بر اساس روش لیگ برتر انگلیس. این سه هفت از شنبه شروع شد، امروز (چهارشنبه) ادامه پیدا می‌کند و بیست و نهم دسامبر تمام می شود.

“باکسینگ دی” در ایتالیا هرگز اتفاق نیافتاده است و انتظار می‌رود این تصمیم چهره این بازی‌ها را عوض کند و به لطف حضور کریستیانو رونالدو علاقه‌مندی به این لیگ بیشتر شود. سال‌ها بحث درباره این موضوع بود و عقاید مختلفی مطرح می‌شد. برخی‌ها معتقد بودند برگزاری بازی‌ها در چنین تاریخی به نفع هواداران خواهد بود. آن‌ها در این زمان فرصت بیش‌تری دارند. از سال ۲۰۱۶ این بحث آغاز شد و سرانجام در سال ۲۰۱۸ در این باره موافقت شد. پیش از این در سری B چنین روشی امتحان و با موفقیت همراه شده بود. از سال ۲۰۱۲ این بازی‌ها در کریسمس برگزار شد و رشد ۱۰ درصدی در حضور تماشاگران داشت.

دیدار امروز اینتر و ناپولی مسیر اسکودتو را مشخص خواهد کرد که یوونتوس قدرتمند صدرنشین آن است. این بازی تنها رقابتی است که شب برگزار می شود و به نظر می‌رسد سن سیرو دوباره پر از تماشاگر خواهد شد.

تعطیلی لیگ ایتالیا در سال جدید میلادی اتفاق می افتد. سری A‌ تقریبا یک ماه تعطیل خواهد بود و ورزشگاه‌ها در ۲۹ دسامبر بسته خواهند شد (نیم فصل به پایان می‌رسد). این بازی‌ها دوباره از نوزدهم ژانویه از سر گرفته می‌شود. البته چند روز قبل از این تاریخ مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا برگزار می‌شود (دوازدهم و سیزدهم ژانویه).

پس از برگزاری دو هفته پیاپی در کریسمس، بازیکنان ایتالیایی ۱۰ روز به تعطیلات خواهند رفت و هفتم و هشتم ژانویه به تمرینات باز خواهند گشت. دوباره فوتبال به اوج خود خواهد رسید و بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی در یک دیدار تک حذفی انجام خواهد شد.

سپس نوبت به سوپرجام ایتالیا می‌رسد. این بازی در شانزدهم ژانویه بین دو تیم یوونتوس و میلان در ریاض عربستان برگزار می‌شود. سری A نیز سه روز بعد از سر گرفته می‌شود. این روش برگزاری بازی‌ها برای پر شدن ورزشگاه درنظر گرفته شده است. 

منبع: ایسنا