چرا تاج قبول نکرد با نظر وزارت علی رغبتی دبیرکل فدراسیون شود؟

مهدی تاج در شرایطی در یک انتخاب جنجالی و پرسروصدا ابراهیم شکوری را بدون هیچ سابقه مدیریتی به عنوان سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال انتخاب کرد که از ماه‌ها قبل برای کنار گذاشتن ساکت و انتخاب علی رغبتی از سوی مسوولان ورزش تحت فشار بود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ، در واقع به دنبال اختلافات به وجود آمده بر سر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بین مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، تاج حاضر نشد زیر بار سفارش‌های مقامات بالادستی خود برود و در نهایت با انتخاب شکوری به نوعی به مدیران وزارت ورزش دهان کجی داشت و اجازه نداد آنها در کار فدراسیون دخالت کنند.

از آنجایی که دبیرکل وظیفه اصلی مکاتبات داخلی و بین‌المللی فدراسیون را بر عهده دارد و امور برگزاری مجمع و انتخابات احتمالی هم بر عهده او است،‌ خیلی مهم بود که گزینه وزارت ورزش به صندلی دبیرکلی فدراسیون فوتبال تکیه نزند و به همین دلیل تاج حاضر نشد جانشین ساکت را با هماهنگی وزارت ورزش انتخاب کند و به همین ترتیب ابراهیم شکوری که قبلا مشاور ساکت بود و تنها چند ماه است که به مدیریت فدراسیون اضافه شده را به عنوان سرپرست دبیرکلی انتخاب و معرفی کرد. طبق قانون شکوری تا 6 ماه می‌تواند سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال باشد.

گفتنی است علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان است که در صورت حضور در فوتبال می‌توانست تمام سیاست‌های وزارت ورزش را در فدراسیون فوتبال اجرایی کند.