چهار نکته در خصوص دیدارهای امروز لیگ برتر انگلیس

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، لیگ برتر انگلیس امروز و امشب با برگزاری چهار دیدار دنبال می شود که چهار نکته در خصوص این دیدارها حائز اهمیت است.

1.  مهلت رو به پایان مارکو سیلوا برای جلب اعتماد دوباره / لسترسیتی – اورتون

اورتون طی 9 ماهی که تحت سرمربیگری برندن راجرز بوده، بازی های باکیفیتی را به نمایش نگذاشته است. آخرین دیداری که لسترسیتی و اورتون در استادیوم کینگ پاور برگزار کردند، حاکی از آن بود که دو تیم در بازی های خارج از خانه دو جهت کاملا مختلف دارند.

در اکتبر 2018، که مارکو سیلوا بسیار مطمئن به نظر می رسید، اورتون نمایش دور از خانه خوبی داشت و به برد 1-2 رسید. سیلوا پس از آن بازی گفت : ” این تصویر ماست. در آینده هم همین گونه خواهد بود.” اما آیا سیلوا در مسابقه امروز می تواند به وعده های خود عمل کند.

صحبت کردن درباره سیلوا به عنوان سرمربی قدری پیچیده است. همیشه این احساس وجود داشته که در خصوص استعدادهای سیلوا اغراق شده، به ویژه پس از آن که او توانست حدودا دو سال و نیم پیش باشگاه هال سیتی را به جایگاه بالایی برساند. اما سیلوا از آن زمان تا کنون استعداد خاص دیگری از خود بروز نداده است و فرصت او برای تغییر اذهان عمومی به سرعت در حال سپری شدن است.

2.  وزلی باید گلزنی کند / منچستریونایتد – آستون ویلا

آخرین باری که آستون ویلا به اُلد ترافورد سفر کرد، به آوریل 2016 باز می گردد که در آن دیدار، بازی را 0-1 واگذار کرد. اما ویلا در این فصل کیفیت خوبی دارد و اگر جک گریلیش از آمادگی کافی برخوردار باشد و وزلی مورائس به گلزنی خود ادامه دهد، این تیم افت نخواهد کرد. عملکرد وزلی گرچه ستودنی بوده، اما او فرصت های گلزنی زیادی داشته و به ثمر رساندن تنها چهار گل در 13 بازی قدری تامل برانگیز است.

ویلا می تواند یونایتد را در میانه زمین دچار مشکل کند، به ویژه اگر اسکات مک‌تامینی در شرایط خوبی نباشد. اما به هر حال این تیم برای کسب یک پیروزی مهم به گل های وزلی نیاز مبرم دارد.

3. دوئل جذاب دو باشگاه در حال پیشرفت انگلیس / ولورهمپتون – شفیلد یونایتد

هنگامی که ولوز در فوریه 2018 شفیلد یونایتد  را در ورزشگاه مالینیو 0-3 در هم کوبید، هیچکس درباره تیم کریس ویلدر و کار بزرگی که انجام داد صحبت چندانی نکرد. اما کمتر از دوسال از آن روز گذشته و دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که هیچ یک نتوانستند به لیگ قهرمانان راه پیدا کنند.

کریس ویلدر و نونو اسپیریتو سانتو، سرمربیان این دو تیم، به شیوه های مختلف کارهای بزرگی انجام داده اند و تعداد زیادی از بازیکنان آنها رشد چشمگیر و غیرمنتظره ای پیدا کرده اند. مت داهرتی (ولوز) و اندا استیونز (شفیلد) که هر دو در دیدار 2018 حضور داشتند، اکنون در میان بهترین مدافعان لیگ هستند.

در واقع، تنها بازیکنان یونایتد که در دیدار آخر این تیم در ورزشگاه مالینیو حضور نداشتند، جان ایگن و دین هندرسون بودند که از زمانی که به باشگاه پیوسته اند تاثیر شگرفی روی آن گذاشته اند. حضور این دو بازیکن در شفیلد به این معناست که ولوز این بار کار چندانی آسانی نخواهد داشت.  

دین هندرسون
4. فقط معجزه می تواند اِمری را نجات دهد / نوریچ سیتی – آرسنال

آرسنال با بی ثباتی ها و تزلزل های اخیرش در حالی در ورزشگاه کارو رود میهمان نوریچ سیتی است که تیم میزبان در رده نوزدهم جدول است و احتمال سقوط آن به قعر جدول وجود دارد. با این حال، سیستم هجومی، روان و سریعی که دنیل فارک  و استوارت وبر – مدیر باشگاه – در این تیم پیاده کرده اند ستودنی است.

وبر که تنها 35 سال سن دارد، یکی از تاثیرگذارترین مدیران اجرایی نوریچ بوده و دقیقا همان شخصیتی است که اگر به استخدام آرسنال در می آمد، منافع بسیاری برای این تیم به همراه می آورد. اما ظاهرا آرسنال ترجیح داده فقط امیدوار باشد. کار این تیم به جایی رسیده که نجات اونای امری در گرو یک معجزه قرار دارد. آرسنال می تواند این بازی را ببرد اما شکاف های این تیم عمیق تر از آن هستند که از چشم ها دور بمانند.

منبع: گاردین