پیتر چک در اولین حضورش در عرصه هاکی روی یخ مرد برتر زمین شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پیتر چک، دروازه بانی که تابستان امسال از فوتبال بازنشسته شد، در اولین حضورش در تیم هاکی روی یخ گیلفورد فینیکس در عصر یکشنبه، توانست تیم حریف، سوئیندون وایلدکتس، را در پنالتی مغلوب سازد.

دروازه بان سابق چلسی و آرسنال که در حال حاضر 37 ساله است، در این بازی کلاه محافظی بر سر داشت که طرح آن الهام گرفته از نشان هایی دو باشگاه فوق الذکر بود.   

دیدار گیلفورد فینیکس- سوئیندون وایلدکتس از رقابت های لیگ ملی هاکی روی یخ به تساوی 2-2 کشیده شد تا ضربات پنالتی تعیین کننده برنده مسابقه باشند. چک با گرفتن دو پنالتی در این دیدار نقش بسیار مهمی در پیروزی گیلفورد فینیکس ایفا کرد.

چک که رکورددار بیشترین تعداد کلین شیت در لیگ برتر است، با اعلام شروع فعالیت حرفه ای خود در هاکی روی یخ هیاهویی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرد. او خاطر نشان کرد که پیش از آن که حرفه فوتبال را در پیش بگیرد، در کودکی هاکی روی یخ بازی می کرده. چک در مصاحبه مطبوعاتی خود گفت: 

“از این که فرصت پیدا کردم تا برای فینیکس بازی کنم خیلی خوشحالم. امیدوارم بتوانم به این تیم جوان کمک کنم تا در این فصل به اهدافشان دست پیدا کنند. من هر جا که فرصت بازی در تیم را پیدا کنم، همه تلاشم را برای کسب پیروزی می کنم.”

وی در ادامه گفت:

“پس از 20 سال فوتبال حرفه ای، بازی در ورزش هاکی روی یخ یک تجربه فوق العاده است، من از کودکی عاشق بازی و تماشای این ورزش بودم.”

چک همچنین در توئیتر اظهار کرد:

“برخی فکر می کنند من شغلم را تغییر داده ام. این گونه نیست. خوشبختانه، من همچنان شغل فوتبالی خود یعنی مشاور فنی باشگاه چلسی را دارم اما این باعث نمی شود بازی مورد علاقه کودکی ام را دنبال نکنم.”

چک امیدوار است در دیدار بعدی تیمش مقابل بریستول پیتبولز  در 19 اکتبر همچنان بدرخشد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: گل