کابلی: سه رویداد مهم ساحلی پیش رو داریم

رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در تشریح برنامه‌ها گفت: در فروردین و تیرماه سال آینده، سه رویداد مهم ساحلی داریم که باید با قدرت در آن‌ها حاضر شویم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، توفیق کابلی، رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در تشریح برنامه‌ها گفت: بازی‌های ساحلی ۲۰۲۰ آسیا، نخستین رویداد مهم پیش روست که به دلیل شیوع و گسترش کرونا، با یک سال تاخیر از ۱۳ تا ۲۱ فروردین‌ماه سال آینده در شهر سانیا کشور چین برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که دو تیم ایران در مسابقات والیبال ساحلی مردان این رقابت‌ها حضور خواهند داشت، گفت: بازیکنان منتخب زیر ۱۹، زیر ۲۱ و بزرگسالان، به اردوهای آماده‌سازی دعوت خواهند شد تا دو تیم از بین بازیکنان آماده، راهی این رقابت‌ها شوند.

کابلی مسابقات مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قاره آسیا را دیگر رویداد مهم والیبال ساحلی ایران در سال آینده دانست و گفت: این رقابت‌ها از هفتم تا یازدهم تیرماه ۱۴۰۰ در کشور چین برگزار می‌شود و تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران به مصاف حریفان خود می‌روند.

رئیس کمیته والیبال ساحلی با یادآوری این که تیم‌های ایران با کسب عنوان قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی، سهمیه حضور در مرحله نهایی انتخابی المپیک را به دست آوردند، تاکید کرد: در این رقابت‌ها هشت کشور چین (دو سهمیه)، ایران، اندونزی، نیوزیلند، عمان، قطر و یک کشور دیگر که در مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک مشخص خواهد شد، حضور دارند.

وی تصریح کرد: فرمت مسابقات، بر اساس رقابت کشورها با هم است و در مجموع دو برد از سه مسابقه، تیم صعود کننده به المپیک را مشخص خواهد کرد.

مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا

کابلی به مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا نیز اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها از ۱۶ تا ۲۰ تیرماه سال آینده در پوکت تایلند برگزار خواهد شد و دو تیم از ایران در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: به زودی ۱۶ بازیکن منتخب مسابقات زیر ۱۷ و ۱۸ سال قهرمانی کشور به اردوی آماده‌سازی این مسابقات دعوت می‌شوند تا پس از گذراندن چند دوره اردو، نفرات اصلی دو تیم انتخاب و به مسابقات اعزام شوند.

رئیس کمیته والیبال ساحلی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری لیگ برتر والیبال ساحلی نیز گفت: اگر ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد، برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری لیگ برتر، تور ملی و مسابقات قهرمانی کشور در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این که لیگ برتر ساحلی باید قانونمند برگزار شود، گفت: آئین‌نامه لیگ برتر را تدوین و تنظیم کرده‌ایم و منتظر تایید از سوی هیات رئیسه فدراسیون والیبال هستیم. از سوی دیگر، ثبت‌نام تیم‌ها و باشگاه‌ها برای حضور در لیگ برتر آغاز شده است و تا ۲۰ دی ماه، آخرین مهلت ثبت‌نام است.

کابلی در ادامه یادآور شد که از ۲۱ تا ۳۰ دی ماه، فرصت ثبت قرارداد بازیکنان لیگ برتر والیبال ساحلی است، گفت: پیشنهاد کمیته ساحلی، برگزاری این مسابقات به شکل VNL و دو برد از سه مسابقه است.

مسابقات والیبال ساحلی المپیک توکیو با حضور ۲۴ تیم در هر گروه مردان و زنان پیگیری خواهد شد که در گروه مردان این رقابت‌ها، تا کنون حضور چهار تیم ژاپن (میزبان)، روسیه (قهرمان جهان)، لتونی و ایتالیا (مسابقات انتخابی) مسجل شده است.

۲۰ تیم دیگر، شامل پنج تیم قهرمان مسابقات انتخابی از هر قاره و ۱۵ تیم برتر رده‌بندی فدراسیون جهانی خواهند بود.

انتهای پیام/