کدام ورزش ها سد راه فشار خون می شود؟

فشار خون یکی از فاکتورهای خطرناکی است که باعث بیماری‌های قلبی و در نهایت سکته قلبی می‌شود و مشکل فشار خون در جامعه در حال افزایش است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مشکل فشار خون در جامعه در حال افزایش است اما می‌توان این مشکل را با انجام ورزش کاهش داد.

خطر دچار شدن هر فرد به فشار خون بالا با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد، اما اندکی ورزش کردن می‌تواند تفاوت بزرگی را از لحاظ پیشگیری از این بیماری ایجاد کند. و اگر فردی از پیش دچار فشار خون بالا باشد ، ورزش کردن به کنترل آن کمک می‌کند.

از آنجایی که ورزش باعث قدرتمند شدن قلب می‌شود از فشار خون می‌کاهد. یک قلب ضعیف نیاز دارد تا بیشتر کار کند و پمپاژ خون بیشتری انجام دهد.
ورزش‌های قلبی – عروقی و هوازی، ورزش‌های قدرتی و ورزش‌های کششی به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

چه ورزش هایی برای کاهش فشار خون مناسب است؟

برای شروع از ورزش‌های آرام مثل پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری آغاز کنید.

قبل از شروع هر ورزشی بدن را گرم کنید. حتما حرکات آرام مثل حرکات کشی را در برنامه داشته باشید. در پایان ورزش بدن را سرد کنید.

هر چند وقت یکبار باید ورزش کنیم؟

در روز حداقل ۳۰ دقیقه و در هفته ۵ روز به فعالیت‌های ملایمی مثل پیاده روی سریع بروید. اگر وقت کمی دارید، فعالیت‌های مثل آهسته دویدن در ۲۰ دقیقه و ۳ تا ۴ روز در هفته به همان اندازه مفید است. اگر امروز فعالیتی ندارید، به تدریج این مقدار ورزش را انجام دهید. اگر هفته‌های کمی طول بکشد تا به آن میزان ورزش کردن برسید، قطعاً مناسب است.