کولاک تکواندو در هوشیمینه

چهارمین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا با حضور ۲۱۳ تکواندوکار از ۲۵ کشور از امروز (دوم شهریور) به میزبانی “هوشیمینه” ویتنام آغاز شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در روز نخست این رقابت‌ها تکواندوکاران وزن‌های منهای ۳۳، ۴۱، ۴۹، ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم پسران و وزن‌های منهای ۲۹، ۳۷، ۴۴، ۵۱ و ۵۹ کیلوگرم دختران به روی شیاپ چانگ رفتند و در پایان نمایندگان ایران صاحب ۶ مدال طلا، یک نقره‌ای و یک برنز شدند.

پرنیان نوری در وزن منهای ۴۴ کیلوگرم پس از شکست حریفانی از هند، ویتنام، ازبکستان و کره جنوبی به مدال طلا رسید، ساینا علیپور در وزن منهای ۵۱ کیلوگرم، تکواندوکارانی از قزاقستان، چین تایپه و کره جنوبی را مغلوب کرد و مدال طلای این وزن را بدست آورد و فاطمه اسکندرنیا در وزن منهای ۵۹ کیلوگرم مقابل ورزشکارانی از قزاقستان، هند و کره جنوبی به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

امیرمحمد نصیر احمدی در وزن منهای ۴۱ کیلوگرم مقابل تکواندوکارانی از ازبکستان، هنگ کنگ، فیلیپین و قزاقستان پیروز شد و مدال طلای این وزن را گرفت، محمدحسین تقی پور در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، حریفانی از چین تایپه، کره جنوبی و قزاقستان را برد و صاحب مدال طلا شد و ساسان درزی در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم مقابل نمایندگان قزاقستان، کره جنوبی و ازبکستان به برتری رسید و مدال طلا کسب کرد.

همچنین نیما عبداللهی در وزن منهای ۳۳ کیلوگرم پس از برد ورزشکارانی از ژاپن و ویتنام به برتری رسید، اما در فینال نتیجه را مقابل حریفی از قزاقستان واگذار کرد و به مدال نقره رسید. باران جمال لیوانی در وزن منهای ۲۹ کیلوگرم، با یک برد مقابل حریفی از کره جنوبی و یک باخت مقابل تکواندوکار قزاقستان صاحب نشان برنز شد.
مبین علیپور در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم و پرنیان ساکی در وزن منهای ۳۷ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا بودند که با شکست مقابل حریفانشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

هدایت تیم تکواندو نونهالان در گروه دختران برعهده شهره خلج زاده است، فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند و در گروه پسران کوروش رجلی سرمربی است، هوشیار دیندار و محمد علوی مربیان تیم هستند، غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرستی کاروان ایران را برعهده دارد.

انتهای پیام/