کیلیان ام‌باپه: من هنوز شایستگی بردن توپ طلا را ندارم

نام ستاره 20 ساله باشگاه پاری سن ژرمن، در جمع 30 نامزد نهایی توپ طلا قرار دارد. اما کیلیان ام‌باپه، شانسی برای خودش و بردن توپ طلا قائل نیست.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ کمتر از یک هفته دیگر، برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال 2019 معرفی خواهد شد. در لیست نهایی نامزدهای توپ طلا، نام 30 بازیکن به چشم می‌خورد، از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، تا کیلیان ام‌باپه جوان.

ام‌باپه 20 ساله اما، خودش را در میان مدعیان تصاحب این عنوان جهانی نمی‌بیند. او می‌گوید برای بردن توپ طلا، به افتخارات فردی و تیمی زیادی نیاز است:

“اگر واقع‌بین باشیم، امسال شانسی برای بردن توپ طلا ندارم. بازیکنان زیادی وجود دارند که کارهای بیشتری از من انجام داده‌اند. در پاری سن ژرمن تمام عناوین داخلی فرانسه را فتح نکردیم. در لیگ قهرمانان هم عملکردمان ناامید کننده بود. از نظر فردی من عناوین زیادی کسب کردم. اما فوتبال یک ورزش تیمی است و باید این را پذیرفت.”

ستاره پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه، عقیده دارد که فرصت زیادی برای بردن توپ طلا باقی است:

“زمان زیادی برای به دست آوردن توپ طلا دارم. عجله نمی‌کنم و صبر برای بردن آن هم آزارم نمی‌دهد.”

در فصل گذشته، ام‌باپه با پاری سن ژرمن به قهرمانی لوشامپیونه رسید. او همچنین با آمار فوق‌العاده 33 گل زده، آقای گل لیگ شد. دومین گلزن برتر لیگ در فصل گذشته نیکولاس پپه 22 گله بود. در لیگ قهرمانان و جام حذفی اما، پاری سن ژرمن ناکام بود. آن‌ها لیگ قهرمانان را با شکست مقابل منچستریونایتد در مرحله یک هشتم ترک کردند.

در بین نامزدهای دریافت توپ طلا، لیونل مسی از بارسلونا و ویرجیل فن دایک از لیورپول، مدعیان اصلی محسوب می‌شوند.