کیهانی: مربی حدادی حقوق قبل را می گیرد/ احسان باید مدیریت کند



به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی در حاشیه تجلیل از پیشکسوتان در کمیته ملی المپیک گفت: تجلیل از پیشکوتان وظیفه هر سازمان و ارگانی است، خوشحالم که کمیته ملی المپیک با تدبیر رییس محترمش این مراسم را در آستانه سال جدید برگزار کرد. این حرکت ماندگار است و من امیدوارم تمامی فدراسیون‌ها و نظام ورزش این حرکت ارزشمند را هر ساله برگزار نند.

وی در خصوص وضعیت دوومیدانی اظهار کرد: خوب است. همه چیز خوب پیش می ود و داریم مدیریت می‌کنم. امشب تیم ملی نوجوانان عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا هنگ کنگ می‌شود. این تیم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ دوومیدانی است که با ۲۸ ورزشکار و مربی به مسابقات می‌رود و امیدوارم که نتیجه بهتری هم از نظر کمی و هم کیفی نسبت به دوره قبل کسب کند. در بخش بزرگسالان نیز شرایط انتخابی و رکوردگیری را اعلام کردیم و سعی می‌کنیم ترکیب تیم ملی را برای اعزام به قهرمانی آسیا اوایل فروردین ماه اعلام کنیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص وضعیت احسان حدادی در آمریکا گفت: احسان در حال حاضر در آمریکا است او از ۲۰ بهمن تا اوایل اردیبهشت ماه در امریکا تمرین می‌کند که بیش از دو ماه می‌شود و بعد مستقیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا دوحه اعزام می‌شود. بعد از مسابقات آسیایی باید شرایط را بررسی کنیم و برای آینده تصمیم بگیریم. با او در تماس هستیم و دیشب با او صحبت کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مک ویلکینز با توجه به اینکه ۵ ورزشکار چینی هم در کنار احسان دارد باز هم همان حقوق را دریافت می‌کند، گفت: ما همان مبلغ سال قبل را می‌دهیم. خود احسان مدیریت می‌کند و اگر هم نیاز باشد ما هم ورود می‌کنیم. ما همان حقوق سال گذشته را به مک ویلکینز پرداخت می‌کنیم و حتماً باید شرایط بهتری برای احسان رقم بخورد.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از بودجه خود را گرفته اید، گفت: ما ۹۰ درصد از بودجه خود را از وزارت ورزش و ۸۵ درصد از کمیته ملی المپیک دریافت کردیم آمار خوبی است امیدوارم تا پایان سال هم انشاالله مابقی بودجه را دریافت کنیم. صالحی و سلطانی فر تلاش می‌کنند تا فدراسیون‌ها را در پایان سال کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که ورزش در ایران دولتی اداره می‌شود، گفت: تقریباً ورزش ما دولتی اداره می‌شود در همه جای دنیا ورزش مورد حمایت دولت است. یک کشور همانند انگلستان که مهد ورزش دنیا است همه چیر سر جای خودش است فوتبالش یک صنعت است و رشته‌هایی مثل دو، زیمناستیک و شنا مورد حمایت کامل دولت قرارمی گیرد البته این رشته‌ها هم کار اقتصادی می‌کنند اما کاملاً مورد حمایت دولت هستند.

رییس فددراسیون دوومیدانی گفت: قطعاً مشکلات اقتصادی در ورزش هم تاثیرگذارست ما تلاش می‌کنیم با شرایط موجود کشور و با رعایت آنچه که در کشور وجود دارد آن را مدیریت کنیم تا از این شرایط ناعادلانه که در کشور حکمرفا شده عبور کنیم.

او در مورد راهکار برون رفت از این مشکلات افزود: باید در جذب اسپانسر تلاش کنیم ما خوشبختانه آخرین مسابقه‌ای که برگزار کردیم ۳ اسپانسر داشتیم و می‌توان گفت تمام هزینه‌ها را از طریق اسپانسر تأمین کردیم رویکرد ما برای تأمین ارز برای برگزاری مسابقات بین‌المللی و اردوهای بین‌المللی باید باشد. قطعاً از این طریق می‌توان در جذب منابع ارزی موفق بود.

منبع: ایسنا