گزارش روز | دلیل اختلاف تیم مذاکره‌کننده استقلال با استراماچونی چه بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ داستان حضور استراماچونی سرمربی ایتالیایی و سابق اینترمیلان روی نیمکت استقلال تهران تبدیل به طولانی ترین خبر ممکن در مطبوعات ایران شده است.

یک روز باشگاه استقلال اعلام می کند به توافقات نهایی رسیده اما فردای همان روز خبری منتشر می شود که حضور این مربی در ایران و باشگاه استقلال به طور کامل منتفی شده است. در بند دوم این بیانیه که باشگاه استقلال آن را روی خروجی سایت خود قرار داده عنوان شده:« ٢. یکی از گزینه های اصلی برای سرمربیگری استقلال، آندرا استراماچونی است که مذاکرات مثبتى با این مربی انجام شده اما تا این لحظه به نتیجه نهایى منجرنگردیده است. باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی خود هرگز از خط قرمزهایش عبور نخواهدکرد. احترام به ارزشهاى نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ حرمت، شان و اعتبار باشگاه بزرگ استقلال به عنوان باشگاهی که دارای قدمت و افتخارات بسیار و دهها میلیون هوادار است، خط قرمزهای باشگاه بوده که برای جذب سرمربی جدید باید مورد توجه قرار گرفته که به هیچ وجه قابل معامله نمیباشد.».

اما با بررسی ابهامات قرارداد بین دو طرف مشخص می شود عدم توافق دو طرف درخصوص چه مسایلی بوده است. ظاهرا استراماچونی از مدیریت استقلال خواسته تا در نیم فصل اگر شرایط برای او آنطور که انتظار داشته محیا نشده حق فسخ یک طرفه داشته باشد و از آن سو استقلالی ها هم بندی در قرارداد او قرار داده بودند که اگر در پایان فصل از نتایج او راضی نبودند بتوانند قرارداد استراماچونی را یک طرفه فسخ کنند.

حالا اما خبر رسیده که توافق دو طرفه حاصل شده و بزودی قرارداد رسمس به امضا خواهد رسید.

خبرنگار: سپهر خرمی