والیبال انتخابی المپیک 2020/ایران 3 – مکزیک 0

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی والیبال ایران پس از برد تیم ملی کوبا در روز دوم از مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 به مصاف تیم ملی مکزیک رفت.

تیم ملی ایران با ترکیب کریمی ، قائمی ، معنوی نژاد ، غلامی ، مجرد و موذن به میدان رفت.

ست اول: ایران 25 – مکزیک 18

شاگردان کولاکوویچ بازی را به خوبی شروع کردند و توانستند نخستین امتیاز این ست را به دست بیاورند. تیم ملی ایران در ادامه با سرویس های خوب و مناسب و همچنین دریافت های عالی رفته رفته بر جریان بازی سوار شد و توانست از حریفش پیشی بگیرد.

سرو قامتان ایرانی با ارائه بازی با حوصله و دقیق موفق شدند با نتیجه 8 – 4 از حریفشان پیش بیافتند تا دو تیم به وقت استراحت بروند.

مکزیکی ها در برخی صحنه ها پر اشتباه ظاهر می شدند و در دریافت ضربه و حتی دفع توپ با مشکل جدی رو به رو بودند.

سرمربی مکزیک وقتی نتیجه بازی 14 – 10 به سود ایران شد در خواست وقت استراحت داشت.

تیم ملی ایران در ادامه 16 – 11 از حریف پیش افتاد تا دو تیم به وقت استراحت دوم بروند.

روند امتیاز گیری بازیکنان ایران پس از این وقت استراحت هم قطع نشد و سرو قامتان با پیش بردن نقشه شان فاصله را با حریف بیشتر کردند.

تلاش مکزیکی ها اگرچه خوب بود و کمک کرد تا فاصله شان با ایران کمتر شود اما نتوانست به آن ها کمکی بکند و در نهایت ایران با نتیجه 25 – 18 برنده باشد.

ست دوم: ایران 25 – مکزیک 21

مکزیک ست دوم را کاملا متفاوت آغاز کرد ، آن ها به راحتی اولین امتیاز را به دست آوردند و با کنترل جریان بازی توانستند اجازه کسب امتیاز آسان به ایران را ندهند.

بازی در ابتدا اگر چه پایاپای و برابر بود اما چند اشتباه در سرویس و دریافت شرایط را کاملا عوض کرد و مکزیک توانست از ایران جلو بیافتند.

ملی پوشان که نمی خواستند بازی را به راحتی از دست بدهند تلاش کردند تا شرایط را حفظ کنند اما مکزیکی ها بهتر بودند و در نهایت توانستند 8 – 6 از ایران جلو بیافتند تا دو تیم به وقت استراحت قانونی نخست بروند.

مکزیک پس از این وقت استراحت هم نمایش خوبی داشت و توانست چند امتیاز بگیرد. سرمربی این تیم در یک صحنه مشکوک برای نخستین بار در این بازی درخواست ویدئو چک داشت که البته رای آن به سود ایران بود.

تیم ملی ایران بازی را به تساوی کشاند و در ادامه از حریفش پیشی گرفت و همین باعث شد تا مکزیکی ها درخواست وقت استراحت داشته باشند.

بازی خوب بازیکنان ایران در ادامه دو امتیاز دیگر را به همراه داشت و سرانجام ایران با نتیجه 16 – 13 از آزتک ها پیش افتاد.

بازی عالی از بازیکنان ایرانی در ادامه باعث شد فاصله دو تیم حفظ شود .

سرویس خوب و در ادامه ضربات خوب یلی نتیجه بازی را 22- 20 به سود ایران کرد ، مکزیکی ها نمی خواستند بازنده باشند و بازی خوبی را ارئه دادند.

تیم ملی ایران در پایان این ست 25 – 21 برنده این ست بودند.

ست سوم : ایران 27 – مکزیک 25

باراخاس شروع توفانی را برای مکزیک در ست سوم رقم زد ، سرویس های دقیق و فنی او برای تیمش 3 امتیاز به همراه داشت پس از این اتفاق کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشت.

مکزیکی ها اما پس از این وقت هم امتیاز گرفتند با این حال نمایش خوبی بازیکنان ایرانی ترمز آن ها را کشید و تیم ملی ایران فاصله اش را به حداقل رساند.

با این حال تیم ملی مکزیک با کسب امتیاز هشتم نتیجه را 8 – 6 کرد تا دو تیم به وقت استراحت بروند.

امتیاز اول بعد از این زمان برای ایران بود ، بازی دو تیم بسیار نزدیک و حساس دنبال می شد مکزیکی ها برای لحظاتی پیش می افتادند اما بازی خوب ایرانی ها بازی را به تساوی می کشاند.

با این حال پیاده سازی نقشه کادر فنی شرایط را تغییر داد و ایران توانست از حریفش جلو بیافتد تا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

تیم ایران شرایط خوبی را پس از این وقت استراحت رقم زد و توانست نتیجه را 20 -16 کند اما بازی عالی از مکزیکی ها باعث شد تا ایران 21 – 20 عقب بیافتد !

با این حال ملی پوشان به بازی بازگشتند و توانستند شرایط را کنترل کنند ، بازی در لحظات پایانی نزدیک و حساس دنبال می شد و در نهایت سرو قامتان 27 – 25 برنده این ست شدند و در مجموع این بازی را 3-0 بردند.