والیبال ایران3-کوبا2

به گزارش خبرنگار شبکه لحظه، تیم های ملی والیبال ایران و کوبا امروز در اولین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک از ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت تهران در سنت پترزبورگ رو در روی هم قرار گرفتند.

دو تیم پیش از این سابقه رویارویی در این مرحله از انتخابی رقابت های المپیک را نداشته اند اما در مجموع 8 مرتبه با هم بازی کرده اند که سهم هر کدام 4 برد بوده است.
آخرین دیدار دو تیم هم در رقابت های قهرمانی جهان بود که تیم ملی کشورمان برنده بازی شد.

این دیدار با توجه به این که هر کدام از دو تیم تنها 3 بازی برای رسیدن به المپیک دارند اهمیت زیادی دارد و برنده این بازی شانس زیادی برای کسب جواز المپیک 2020 توکیو خواهد داشت.

ست اول

کوبا در ابتدای بازی شروع بهتری داشت و اولین امتياز بازی هم برای آن ها بود با این حال ایرانی ها در همان امتیاز های اول نمایش خوبی داشتند و بازی را پایاپای پیش می بردند اما دریافت خوب و حملات سرعتی کوبایی ها اختلاف دو تیم را زیاد کرد و در نهایت آن ها توانستند زودتر به امتیاز 8 مسابقه برسند.

اختلاف دو تیم رفته رفته زیاد شد و حتی کوبا 4 امتیاز از ایران پیش افتاد با این حال دفاع و دریافت خوب بازیکنان ایرانی بازی را نزدیک کرد و در نهایت این بازیکنان ایرانی بودند که موفق شدند در میانه های زمان بازی جریان آن را به دست بگیرند.

ضربات پر قدرت و دفاع خوب کوبایی ها بار ها ایران را با چالش مواجه کرد اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که خیلی زودتر به امتیاز 16 رسیدند. آغاز بازی پس از امتیاز 16 با امتیازی برای ایران همراه بود اما در ادامه بازیکن کوبا که موفق شد برای تیمش امتیاز هم بگیرد هنگام پرش دچار مصدومیت شد و از زمین بازی خارج شد .

بازی در لحظات پایانی نزدیک دنبال می شد و کوبایی ها توانستند با ضربات دقیق و محکم خود جریان را به دست بگیرند و در اواخر بازی از ایران جلو بیافتند. همین اختلاف ایجاد شده در نهایت کار را تمام کرد و کوبا 25 – 23 برنده این ست شد.

ست دوم

ست دوم دوباره با بازی خوب کوبا آغاز شد ، این ادامه دار نبود و بازیکنان ایران اگر چه در ابتدا بازی نزدیکی را تجربه کردند اما رفته رفته از حریفشان پیشی گرفتند و توانستند 8 – 5 برنده ست نخست باشند.

کوبا در ادامه بازی هم حرفی برای گفتن نداشت و نقشه عالی کولاکوویچ در لحظاتی ایران را 11- 7 جلو انداخت و باعث شد تا ایران از حریف با فاصله مطمئنی قرار بگیرد.

کوبا اما دوباره خودی نشان داد و در حالی که دو امتیاز از ایران عقب بود توانست بازی را در دست بگیرد و پیش بیافتد و نخستین تیمی باشد که به امتیاز 16 می رسد.

سرو قامتان ایرانی پس از وقت استراحت قانونی دوم نمایش خیره کننده ای داشتند و اجازه ندادند تا کوبایی ها به راحتی امتیاز بگیرند.

بازی بسیار برابر و نزدیک دنبال شد و دو تیم در پایان این ست در امتیاز 24 برابر شدند . سرویس های قدرتی ، ضربات محکم و هماهنگی مناسب از بازیکنان دو تیم شرایط را بسیار حساس کرده بود.

تیم ملی کوبا در نهایت با نتیجه 28 – 26 برنده این ست شد.

ست سوم

ست سوم باشروع خوب ایرانی ها همراه بود ، سرو قامتان در ابتدای کار نمایش خوبی داشتند اما کوبایی ها هم پا به پا پیش می آمدند.

تیم ایران با این حال موفق شد از حریفش 3 امتیاز جلو بیافتد و نتیجه را 8 – 5 کند تا دو تیم به وقت استراحت قانونی نخست بروند. پس از آن کوبایی ها تلاش خوبی داشتند و توانستند اختلافشان را با ایران کم کنند اما بازی زیبا و چشم نواز بازیکنان ایران اختلاف را زیاد کرد و ایرانی در حالی توانست مجوز وقت استراحت قانونی دوم را بگیرد که از حریفش 4 امتیاز جلو بود.

بازی خوب بازیکنان ایران پس از وقت استراحت قانونی دوم ادامه داشت و بازیکنان ایرالنی با سرویس های خوب ، دریافت و دفاع مناسب حریف آمریکای مرکزیشان را به چالش کشیدند و توانستند 23 – 16 جلو بیافتند.

بازی خوب ایران در نهایت باعث شد تا 25 – 17 برنده این ست باشد.

ست چهارم

بازی خوب ایرانی ها در ست چهارم هم ادامه داشت و ملی پوشان ایرانی همان ابتدا توانستند همانند ست نخست اولین امتیاز بازی را بگیرند.

کوبایی ها پس از این اتفاق تلاش داشتند تا شرایط را عادی کنند اما در کسب امتیاز موفق نبودند و بازهم این تیم ملی ایران بود که توانست امتیاز 8 را به دست بیورد.

برنامه کوبایی ها برای ایران رو شده بود و ملی پوشان هم با ارئه یک بازی بی نقص به راحتی از حریفشان امتیاز می گرفتند. نمایش خوب برای ایران باعث شد تتا باز هم تیم ملی کشورمان نخستین تیمی باشد که به امتیاز 16 می رسد.

دفاع عالی و دریاف خوب ایرانی ها در ادامه کار کوبایی ها را ناچار به تسلیم کرد تا در نهایت تیم ملی والیبال کشورمان با نتیجه 25 – 16 برنده این ست باشند.

ست پنجم

بازی در ست پنجم بسیار حساس دنبال می شد ایران در همان ابتدا موفق شد امتیاز اول بازی را بگرد. شاگردان کولاکوویچ در ادامه هم نمایش خارقالعاده ای داشتند و 4 -1 از حریفشان پیش افتادند .

کوبایی ها هم نمی خواستند بازنده باشند و با به کار گیری حربه های مختلف خودشان را به ایران نزدیک کردند اما بازی عالی ایرانی ها دوباره اختلاف را به 3 امتیاز رساند.

سرمربی کوبا در ادامه کار تقاضای وقت استراحت داشت اما این هم نتوانست برای کوبایی ها مفید باشد و سرو قامتان ایرانی بازهم اختلافشان را با حریف زیاد کردند.

تیم ملی ایران در پایان موفق شد با نتیجه15 – 10 برنده این ست باشد و در مجموع برنده بازی باشد.