گفت وگوی اختصاصی شبکه لحظه با علی لطیفی در مورد حضور مربیان خارجی

به گزارش خبر نگار شبکه لحظه، علی لطیفی پیشکسوت استقلال و کارشناس فوتبال در مورد آخرین حواشی و اتفاقات باشگاه استقلال بیان کرد :

یک واقعیتی را باید عنوان کنم که به یک معضل برای فوتبال ما تبدیل شده است، مربی خارجی از نوع درجه یک بسیار لازم است که در فوتبال ما حضور داشته باشد ولی متاسفانه سوء مدیریت ها در فوتبال باعث شده که مربیان خارجی بیشتر از حقی که دارند در مسائل دخالت کنند یعنی در حال حاضر که آقای کی روش به فوتبال کلمبیا رفتند نمی تواند خارج از چهارچوبی که وجود دارد کار دیگری انجام دهد یعنی فوتبال کلمبیا حیطه وظایف او را مشخص کرده است و نمی تواند به  مسائلی که به او ارتباطی ندارد ورود کند.

من به خاطر دارم سال اولی که به فوتبال ما آمد مانند همه ی جای دنیا این تصور را داشت که می آید کارش را انجام می دهد و بر پایه ی کاری که انجام داده حقوق دریافت میکند وتمام .

متسفانه این موضوع در مورد شفر به گونه ی دیگری اتفاق افتاد وقتی وارد فوتبال ما شد نیم فصل اول نتیجه گرفت به خواست مدیریت و هواداران با او قرارداد امضا شد و یک سال با یک مربی 70 ساله قرارداد امضا کردند و او زمانی که دید شرایط مهیا است و هر چه می خواهد می تواند انجام دهد پسر خود را بدون مدرک آورد و وارد تیم کرد . زمانی که هنوز فصل شروع نشده بود قرارداد یک ملیون ودویست هزار دلاری با او بستند این سوء مدیریت در بدترین زمان ممکن باعث اخراج شفر شد.

من کاملا موافق این موضوع بودم که شفر را اخراج می کردند و به او پولی تعلق نمی گرفت ولی متاسفانه نه تنها پول بلکه جریمه ی آن را هم باید پرداخت کنند، یعنی نزدیک 20 ملیارد تومان از کیسه ی باشگاه استقلال خارج می شود.

این افراد مسئولیت مشخص ندارند زیرا با رانت آمدند و بر اساس توانمندی به عنوان مدیر حضور نداشتند در نتیجه این مشکلات بوجود می آید.

آقای استرماچونی از فوتبالی می آید که در سطح اول دنیا وجود دارد وسابقه ی حضور در اینتر را دارد ودر عرصه ی مربی گری روندی نزولی داشته ونتوانسته رشد قابل ملاحظه ای بعد از اینتر داشته باشد ویکی از مشکلاتی که وجود دارد بحث دستیار های اوست و همان سوء مدیریتی  که از آن صحبت شد در این مورد هم وجود دارد.

مشخص است که او با توپی پر آمده ودیدیم که در همان ابتدا با پیروز قربانی چه برخوردی داشت .

حداقل کاری که باید صورت گیرد این است مربیان جوانی برای کسب تجربه در کنار این مربیان خارجی قرار بگیرند .